YPN dropper MySpace
Jensense kan i dag rapportere, at Yahoo Publisher Network ([tag]YPN[/tag]) i dag har meddelt samtlige (ser det ud til) publishers, der har haft YPN reklamer kørende på deres MySpace sites at deres konto er lukket. Dette har også ramt publishers der har annoncer kørende andre steder, i tillæg til deres MySpace annoncer. I modsætning til hvad Google AdSense plejer at gøre, har YPN dog ikke tilbageholdt allerede optjente beløb. Og det er jo godt nok. Men, der er du stadig mange underlige forhold i sagen …
Ikke mindst er det underligt at Yahoo lod annoncerne køre flere dage efter beslutningen faktisk var taget. Hvis Yahoo mener at annoncer på [tag]MySpace[/tag] er for dårlige hvorfor så lade dem køre flere dage ekstra? Det er også lidt underligt, at de i denne omgang tilsyneladende er gået efter alle publishers der benytter samme publivceringssystem – i dette tilfælde MySpace. Betyder det at alle sociale netwærk nu udelukkes fra YPN? Og hvad vil det betyde for MySpace fremover?
Om Google vil følge trop, men en tilsvarende udelukkelse af alle MySpace publishers vides endnu ikke – det må tiden vise …
Skriv kommentar