Viasat sælgere lyver
Jeg har siden jeg flyttede til Ugerløse forgæves forsøgt at få et brugbart TV-signal. Jeg kan få lidt filmret DR1 og TV2 via en stueantenne, men desværre leverer TDC ikke kabel TV herude. Tilbage er så muligheden for Satelit TV men her er der kun to udbydere af de “store” kanaler: Viasat og Canal Digital og for at være helt ærlig driver de begge forretning på en måde, som jeg slet ikke kan acceptere.
Jeg forsøgte mig med dem, som virkede mindst bedrageriske, Viasat, men det var åbenbart ikke noget særlig godt valg. Sælgeren fyldte mig ganske simpelt med løgn, prakkede mig en pakke på og sendte så iøvrigt noget helt andet. Halvdelen af det der var lovet var ikke med, og da jeg ringede tilbage til sælgeren påstod han nu, at det havde han aldrig sagt. Fjols! Viasat sælgere lyver åbenbart værre end de fleste.
Ikke en eneste af de ting han sendte var rigtigt: Det forkerte udstyr, den forkerte pris og betingelser, mit navn var forkert, forkert bankkonto, forkert CPR-nummer, forkert telefonnummer – ja, faktisk alt hvad der overhovedet kan være være forkert var det. Og for at sætte prikken over i’et havde de også på kontraktet printet (så det ikke kunne ændres) min accept af, at de må spamme mig med reklamer. Det har jeg naturligvis aldrig sagt ja til. Og her står jeg så, uden ordentlig TV og en pakke der er på vej tilbage til Viasat.
Jeg har valgt at benytte mig at min 14-dages fortrydelsesfrist. Visat sagde ganske vist, at de kunne sende mig en ny pakke, og nye kontrakter, men de kunne ikke love at det ville nå frem inden min 14-dages fortrydelelsesret udløber og dermed kunne jeg risikere, at blive bundet i 12 måneder af en aftale og noget udstyr jeg slet ikke kan bruge. Så nu ryger det hele retur – den risiko gider jeg naturligvis ikke at løbe.
Kan det virkelig være rigtigt, at vi er sådan et u-land hvor man ikke kan få ordentlig TV bare fordi man slår sig ned lidt udenfor byen?
Hvis der er nogen derude, som har forstand på TV og satelit TV og som vil løse opgaven her, må de meget gerne kontakte mig. Min eneste betingelse er, at det skal virke inden jeg skriver under på aftaler og udstyr og inden jeg betaler for det. Kommer det ikke til at virke, vil jeg naturligvis ikke betale. Er det så meget at forlange?
Daniel Duvald skriver
Nu er det ogå ViaSkvat det har det dårligste ry af de to firmaer. Jeg vil personligt aldrig skrive kontrakt med det firma. Canal Digital 🙂 vil jeg gå efter hvis jeg var dig.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Problemet med Canal Digital er at jeg ikke kan få en pakke med 14-dages fortrydelsesret – siger de. Og da jeg gerne vil se at det faktisk virker, inden jeg binder mig for 12 måneder, dur det så ikke. Jeg forsøgte mig også hos et par forhandlere i Holbæk, men de kunne ikke hjælpe meget. De havde ikke engang samme priser og tilbud som Viasat og CanalDigital selv har på deres sites LOL
Der sidder allerede to parabolmodtagere på taget af huset, sat op til CanalDigital og Viasat. Så det burde jo være lige til, men det er det åbenbart ikke. Suk!
Så lige nu overvejer jeg flere løsninger:
1) Håber på at der er en eller anden måde at få Viasat eller CanalDigital til at virke
2) Overvejer TDC’s bredsbånds-baserede løsning (http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_tv_om)
3) Overvejer blot at sætte DVB-T antenner og dekoders op og så nøjes med DR1 2 og TV2
Der er dog ingen tvivl om, at det letteste og bedste for os her, ville have været Kabel TV, men det tilbydes ikke 🙁
Det der er mest irreterende ved både satelit TV og TDC’s Internet TV er, at der kun kan ses en kanal ad gangen. Så når man, som os, har 3-5 TV skærme fordelt på 345 kvm, som vi gerne vil kunne se individuelt på, så er det noget hø. Med Kabel TV er alle kanaler moduleret i signalet.
Lars Bachmann skriver
Kan du ikke bestille canal Digital online. For så vidt jeg er informeret, så er der altid 14 dages returret på varer købt på nettet?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg har snakket med dem, og de nægter at give de 14-dages returret 🙁
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg har iøvrigt lige snakket med TDC om deres Internet TV produkt. Det kan jeg ikke få, fordi jeg har en erhvervs ADSL forbindelse her – de tilbyder det kun til private ADSL kunder. Så hvis jeg skulle have det skulle jeg så oprette et telefonnummer mere, en ADSL ovenpå den og så Internet TV. Det bliver sgu for dyrt på den måde!
Kasper Hyllested skriver
De kan nu ikke nægte sådan noget. Loven foreskriver 14 dages returret ved fjernsalg, og det er internetsalg.
Hvis de nægter, så synes jeg, du skal kontakte forbrugermyndighederne.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Det har du principielt ret i Kasper. Men spørgsmålet er om man orker at skulle indlede et forretningsforhold med en klage. Jeg gider ikke. Hvis jeg allerede INDEN jeg er blevet kunde hos et firma skal slå med dem om at få min ret, hvor slemt bliv er det så ikke når først jeg er fanget i nettet? Det er jeg ikke sikker på jeg har lyst til … Eller rettere sagt, det har jeg bestemt ikke lyst til.
Ulstrup skriver
Bedre er det ikke med Debitel, de solgte mig en mobiltelefon med saldokotrol på abonnementet et tillægskøb på fri SMS til 99,-/md. I dag modtog jeg et brev om at når max beløbet er overskredet kan man ikke sende SMS, jeg ringede så til dem og kom faktisk igennem på lidt mindre end 15 minutter, forelagde problemet for dem og fik at vide at jeg så kunne vælge mellem saldokontrol og fri SMS, systemet kan ikke håndtere begge dele samtidig, burde det ikke have været oplyst ved køb? Jo fandme, nu er jeg så spændt på hvad de siger når jeg ikke vil betale for to ydelser som ikke virker.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Måske skulle jeg rette overskriften til “Alle sælgere lyver” – det ville i hvert fald nok være endnu mere korrekt end den nuværende 🙂
Johan Holst Nielsen skriver
Har du overvejet at udvide din liste over muligheder til også at indeholde f.eks. http://www.streamtv.dk?
Nu ved jeg ikke hvilke kanaler du primært ser 🙂 Men man får da et godt og varieret udbud (dog ikke TV3 osv…). Nu har jeg kun prøvet at køre StreamTV over alm. computer – så ved ikke hvor nemt det er at smide signalet videre over på et alm. fjernsyn 🙂 Men det er der sikkert nogle nørder indenfor AV der ved noget om 😉
Daniel Duvald skriver
Jeg har selv abonnement på streamtv og kører på en 8Mbit forbindelse. Og det er ikke noget jeg vil anbefale til seriøs tvkiggeri…
Har du ikke en nabo med parabol hvor du kan låne et signal fra? 😀
Jarlskov skriver
Hvis han låner naboens parabolsignal er han bare tilbage hvir han startede. Man kan som sagt ikke se to forskellige kanaler på samme parabolsignal, så han vil altså være tvunget til at se det samme som naboen ser. Det er ikke optimalt 🙂
Mikkel deMib Svendsen skriver
Ja, problemet er ikke parbolsignal – det har jeg rigeligt af. Jeg har allerede to paraboler på taget 🙂 Det er udbyderne af de kodede signaler jeg har et problem med. De er simpelt hen en flok banditter i mine øjne, og jeg har virkelig, virkelig svært ved at skulle handle med dem.
Så, udover at jeg naturligvis sætter nogle DBV-T dekodere op, så jeg kan få DR1, DR2 og TV digitalt, så venter jeg nok med at binde mig på en stor kanalpakke. I mellemtiden kan de så være jeg køber en satbox og retter mine paraboler ind mod nogle af de ukodede satelitter – eller rettere sagt, får nogle til det 🙂
Jeg håber meget på, og forventer, at der snart vil komme flere alternativer – ikke mindst over Nettet. Det ville bare være fedt, hvis de kunne finde en eller anden måde at modulere signalet, så alle kanalerne lå i samme “tråd” som vi kender det fra Kabel TV. Det er sgu det der stadig, i mine øjne, gør kabel TV så overlegent i forhold til alle de andre løsninger der er. Så er det bare surt ikke alle i Danmark kan få kabel TV 🙁
Thomas Reimer skriver
Hej Mikkel
Det var måske værd at prøve med en digital dekoder af DR og tV2 signaler.
Vi har fået det oppe i vestsjælland i sommerhuset, hvor der var et ret grynet alm. tv signal. Da vi fik en digital modtager blev det meget bedre. Der skal ikke meget signal til for at se digital tv.
God fornøjelse
Thomas
Mikkel deMib Svendsen skriver
Thomas, du læste vist ikke det jeg skrev i kommentaren lige ovenfor 🙂
Casper Stendal skriver
Hvis du ikke skulle ha’ fået købt en digital modtager endnu købte jeg et glimrende eksemplar (SmartBox hedder den) til bare 349,- i Elgiganten i sidste uge…
Og ja alle sælgere lyver – det er et faktum! …også dem i Elgiganten.
Da jeg spurgte sælgeren hvad forskellen på boksen til 799,- og den til 349,- var, lød svaret at den til 799,-, havde digital lydudgang. Det havde jeg (heldigvis) ikke brug for, hvorfor jeg valgte den billige. Og efter jeg havde pakket den ud, kunne jeg blot konstatere at det havde den billige også (digital lydudgang).
…så nu er jeg går fra 1½ kanal (TV2 sløret DR1) til 3 kniv-skarpe kanaler (DR1, DR2 og TV2) – FANTASTISK 🙂
Bo Nørgaard skriver
Da vi i 1999 flyttede i hus, tegnede vi abonnement hos både Viasat og Canal Digital, Viasat havde et mini abonnement på 3 og 3 for 309 kr om året. Det gik fint i to år hvor Viasat besluttede at putte nogle Pay per view kanaler ind i dette abonnement, og samtidig hævede prisen til ca. 150kr om måneden (for ingenting – jeg ville ikke købe nogle film!). Da der er 12 måneders opsigelse og deres kontrakt tillader at lave prisjusteringer kunne vi ikke andet en betale de sidste 8 måneder vi var bundet af. Men tro mig – jeg handler ALDRIG med Viasat igen!
Derimod har jeg aldrig haft problemer med Canal Digital, det er billigere en tdc kabel tv og jeg har digitalt tv signal. Dette får man med kabeltv kun med en selector boks, og så har man samme problem med forskellige kanaler på flere tv aparater.
Jeg har en media center pc og overvejer at se tv igennem denne, med et dbv-t kort og sat signalet kan man da se lidt forskelligt i huset.
Canal Digital har lige sendt mig en reklame med et multi abonnement, hvor man får et ekstra kort for 99 kr. pr måned, lidt dyrt synes jeg, men så kan man live se dbv-t kanaler samtidig med to forskellige satelit kanaler, så ligner det noget med 2 børn i huset.
Nu mangler jeg bare et godt kort til PCen der kan anvende mine Canal Digital kort og styres direkte af media center. Der er vist et par muligheder men ikke noget der er godkendt af Canal Digital.
René skriver
Well, nu har jeg haft alle tre selskaber, TDC, Canal Digital og Viasat. Viasat har tre TV pakker hvor du på deres hjemmeside kan se hvad kanaler der er med og en månedspris. Til den skal du lægge en kortafgift om året som også står der. Ud over det skal du have en modtager, prøv netto-sat, de er billigere end viasat selv på de samme bokse. Jeg har svært ved at se hvad du er nødt til at “tjekke” før du skriver under. Vælg kanaler, vælg modtager og badabing du har TV.
Vi er enige om at kabeltv var federe fordi man kan se alle kanaler på alle fjernsyn i huset, men den option kan du ligesågodt glemme desværre, dog kan du få et ekstra kort til både canal digital og viasat for en 100 krone om måneden mener jeg.
Og du HAR 14 dages fortrydelsesret, ligesom du har på din ADSL hos TDC… problemet er bare at det er en bestillingsvarer som skal laves til dig(dit kort) og derfor gælder fotrydelsesretten ikke på dette, sådan er loven nu engang. Men mht. hvem du skal vælge, så kommer det an på hvilke kanaler du vil se, de almindelige danske er delt i to mellem de to selskaber, så man skal finde ud af hvad man vil have først.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg ender nok med Canaldigital. Jeg bryder mig bestemt ikke meget om Viasats måde at behandle folk på, og jeg har hørt det samme fra mange. Generelt synes jeg, at jeg hører mere skidt om Viasat end Canaldigital, selvom der er alt for mange kedelige historier om dem begge.
TDC’s Internet-TV løsning dur ikke rigtig her, for de vil ikke bundle den med den professionelle ADSL jeg benytter – så jeg skal nedgradere til en dårligere consumer-løsning, og det er jeg naturligvis ikke interesseret i. Desuden er det enendu mere bøvlet med mange TV med den løsning – som du selv nævner kan både Canaldigital og Viasat levere ekstra bokse for 100kr/md. Så skal man naturligvis også lige have et ekstra hoved på, og kabler trukket frem.
Men jeg er nu stadig ret overbevist om, at der nok skal komme noget bedre m ed tiden. Om der kommer egentlig kabel TV herud til Ugerløse ved jeg ikke, men det er da slet ikke umuligt at der kom fiberoptics, og så bliver det pludseligt realistisk med mange simultane TV-kanaler den vej.
Jeg synes i hvert fald stadig at parabol-løsningerne er noget bøvlet. Dybest set synes jeg det er for åndssvagt at man skal af med 100 kr/md diverse opstart, for hver TV skærm man har i huset. Særligt i dag, hvor det er så almindeligt med mange skærme – ja, næsten et i hvert rum, i dag. Et i stuen, et i køkkenet, et på hver af alle soveværelserne, på arbejdsværelset, og så er der også nogle der sætter et i badeværelset. Meget hurtigt har du 4, 5 eller 6 TV og så bliver det altså lidt dyrt med et Viasat eller Canaldigital abonnement 🙂
Kim Jørgensen skriver
Hej,
Jeg er autoriseret montør og forhandler for både CD og Viasat og er ked af at høre de fejl der er begået.
Lidt info om CD:
CD sender ikke udstyret som Viasat eller en webshop. Det skal afhentes hos eller leveres af en forhandler. Det betyder kunde og sælger ser hinanden i øjnene og der bliver ikke så mange fejl/misforståelser.
De 14 dages returret ved internet handel får man så ikke, men CD er faktisk så sikre på de “leverer varer” at de giver 2 mdr. tilfredsgaranti. Det er ikke mange der tør.
I mine øjne er det sikreste at kontakte montøren, gemmengå behov og muligheder.
Så er det samme mand der solgte varerne, som leverer dem og kunden skriver først under og betaler, når varerne er leveret med den ønskede service.
Vh.
Midtsjællands Antenne & Parabolmontør
V/Kim Jørgensen
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg har ikke rigtig brug for en montør. Som sagt har jeg allerede to paraboler på taget og de sidder iøvrigt så højt oppe, at jeg vil tro det bliver ret dyrt hvis en håndværker skal helt derop og rode. Så det jeg har brug for, hvis jeg skal bruge Canaldigital er, at finde ud af om de paraboler jeg har nu virker.
Alt i alt synes jeg dog det hele er så besværligt at have med at gøre, og de to omtalte selskaber så håbløse at danse med, at jeg indtil videre har valgt at klare mig med almindelig antenne og de begrænsede kanaler det giver. Så må jeg vente på der kommer noget bedre.
Jeg bryder mig ikke om den måde Canaldigital deler det op. At splitte ansvaret mellem en montor og dem kan kun give problemer for mig, hvis der er fejl. Jeg kender godt den slags strukturer, og som kunde er det et helvede at blive kastet mellem den ene og den anden, når der er problemer. Det orker jeg ganske enkelt ikke. Jeg har vigtigere ting at tage mig til.
Så jeg må nok vente på flere TV-kanaler til branchen bliver mere voksen, og der er nogle der gider at levere ordentlige varer på rimelige vilkår.
Kim Jørgensen skriver
Hej igen,
Jeg mener din kritik er for hård.
Jeg har leveret tusindvis af kunder pababol-tv og har aldrig mødt kritik af at programudbyder eller jeg løber fra vores ansvar til de kunder.
Hvis dit ønske er, at få tester signalet på kablet i stuen gratis, så er du velkommen til at låne en reciver af mig til af teste med.
Vh.
Kim Jørgensen – 40355767
Mikkel deMib Svendsen skriver
> Hvis dit ønske er, at få tester signalet på kablet i stuen gratis, så er du velkommen til at låne en reciver af mig til af teste med.
Se det er du den første der har tilbudt, på trods af, at det faktisk var en af de options jeg snakkede med både Viasat og Canaldigital om sidst jeg havde fat i “sagen” 🙂
Der er dog stadig en del ting jeg skal have afklaret, før jeg kan komme videre. Og lige nu har jeg ikke rigtig tiden til det.
Siden jeg oprindeligt skrev dette blogindlæg har jeg sat et MS Mediacenter op, som jeg dels bruger til de digtale jordbaserede signaler, som jeg bruger nu (DR1, DR2, TV2) og dels til at holde styr på DVD, DivX kopier, musik og billeder. Men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg får den til at spille sammen med en løsning med f.eks. Canaldigital.
For en af de centrale funktioner i Mediacentret er jo, at jeg kan planlægge optagelser. Jeg kan se de næste 14 dages TV-programmer for alle de (3 nu) programmer jeg modtager, kan abbonere på serier osv. Det fungerer fint idag, da det signal Mediecenter maskinen får ind på de to digitale tuner kort er et moduleret signal, der indeholder alle kanaler. Men med en satelitboks kommer der jo kun et signal ud af gangen, så jeg ved ikke hvordan det med kanalstyringen kan fungere.
Og nu er jeg blevet så glad for mit Mediacenter, at jeg ikke vil undvære det. Om det kan fungere med en satelitboks ved jeg ikke, og jeg har for travlt for tiden til at finde ud af det 🙂
Kim Jørgensen skriver
Hej igen,
Lån af reciver er ikke noget programudbydene tilbyder, men en service jeg vil tilbyde dig.
Vil også i tilfælde af lidt ekstra tid i 4350 (sker ikke så tit) tilbyde at teste signalet og give info om mulige løsninger på: flerer tv – samme program mm. GRATIS….
Mht. mediecenter er der flerer muligheder, men det bliver for omstændigt at skrive, prøver at ringe..
Vh. Kim
jens peter madsen skriver
davs ville lige påminde om også at nær læse de regninger der bliver tilsendt fra især viasat og især hvis der er flere modtagere i huset (familie pakken) da der er skjulte afgifter og gratis abbonnementer der reelt ikke er gratis men kik på hvad du for leveret og hvad du betaler for hilsen jp
Louise skriver
Jeg kan godt forstå, at mange kan berette om dårlige oplevelser. Men styr nu lige vreden mod de rigtige:
alle disse selskaber har meget unge sælgere ansat og disse arbejder ikke med selve produkterne men kun for at sælge. Der skal man altså huske, at det er selve virksomhedens politik der er noget hø. Har selv arbejdet for begge satellit-udbydere, og de er begge lige berygtede… Så at sige.
I alle de salgsvirksomheder, som jeg har kendt til, fortæller sælgerne kun den halve sandhed. Og der er aldrig nogle gebyrer som er helt skjult. Jeg læser altid på nettet om deres betingelser og ekstra priser osv… Og jeg er endnu ikke blevet overrasket medmindre det var en åbenlys fejl, hvorfor det altid er blevet rettet.
så tør øjnene og væn dig til at du nu bor i et yderområde, hvor tdc ikke regerer og hvis du vil have mange kanaler, er det via parabolen… Og såfremt du ikke køber en igennem f.eks. Viasat, så er det dit eget ansvar om den virker.
God weekend!
🙂
Mikkel deMib Svendsen skriver
Det er påfaldende som det næsten altid er ansatte, eller tidligere ansatte, der føler trang til at forsvare disse firmaers urimelige måde at handle på.
Og Louise, dine argumenter falder fuldkommen til jorden. Jeg er, og bør da være, helt ligeglad med hvor unge eller dårlige firmaernes medarbejdere er – så må de jo bare ansæte nogle bedre. Det er også et underligt argument at det skulle være OK at Visats sælgere lyver, for du mener at alle andre virksomheder med salgsafdelinger gør det samme. For det første er det blot endnu en løgn – nej Louise, sådan er det bestemt ikke i alle selskabers salgsafdelinger. Langtfra. Heldigvis! At dine erhvervserfaringer begrænser sig til bedragende selskaber tyder på, at du har taget nogle meget dumme valg i dit liv, men det gør bare ikke dine oplevelser til noget særlig bredtdækkende billede.
Så dem der skal tørre øjnene her er vist dig og dem der fortsat er ansat i disse selskaber. Når I fortsat vælger at opføre jeg så åbenlyst urimeligt overfor folk, så må I også leve med, at ordentlige mennekser offentligt brokker sig over det – som her. Og tror mig, en side som denne får rigtig megen opmærksomhed 🙂
Jørgen skriver
Hvad ned fiber-net, fra energiselskaberne???
niels pedersen skriver
Viasat slogan – underholdning på dine betingelser
Fornyelig modtog jeg et brev fra Viasat, dateret d 31/10 – 2007
Heraf fremgår det. at min bestående Basispakke – afgift stiger fra nuværende 99 kr / md til 149 kr/md pr 1/5-2008.
Samtidig indføres et nyt produkt kaldet ” ViasatFlex “, som består af en ” Bonus-pakke ” (basispakken ) 5 forskellige tillægspakker
Som Viasat basiskunde får jeg mulighed for at vælge en af de 3 tillægspakker sammen med “Bonus – pakken ”
De 3 tillægspakker udgør hver især et produkt som er komplet uinteresant for mig og mange andre,, især fordi jeg i forvejen modtager Astra ( gratiskanaler )
Der er altså tale om, at afgiften stiger med ca 50 % – godt nok får jeg mulighed for flere kanaler, men ikke efter mit eget valg
Viasat omgår således sandheden lemfældigt ved at påstå nævnte slogan
De korte af det lange er, at Viasat her forsøger at bondefange sine oprindelige kunder og dem man taler med hos viasat forsøger på afvisende facon at få samtalen neddroslet og afsluttet
Da jeg pt betaler kr 99/md halvårlig kortafgift på kr 389, løber det samlet op i kr 1966,- / år – . Pt benytter vi os kun af at se TV-2 News DR2 (digitalt ) og så er det for dyrt. Jeg opsiger nu min aftale med Viasat og køber en box så jeg kan se de danske DR1, DR2, TV2 digitalt . Skrotter samtidig TV-2news som har vist sig at være en tidrøver at værste kaliber
Jeg vil gerne opfordre en stor del at de danske seere til at sætte sig ind hvad der i grunden findes på Astra – ( sender på 19 øst, viasat er er på 5 øst – i praksis skal parabolen drejes næsten i syd
Her findes de mest interesante engelssprogede nyhedsstatoner, som viasat skal have betaling for . desuden flere engelsk / tysk sprogede nyhedskanaler, samt andre tyske programmer
Desuden flere tyske sportsstationer som viser næsten samme sportsudsendelser som viasat, også Formel 1 , fri træning, qualifikationen samt løbet, alt direkte
Endvidere mange historiske pprogrammer
Der er så det aber dabei, at nogle programmer kræver interesse for tysk sprog, men hellere det end alle de platte film fra Viasat, som i hvert fald ikke høre min generation til
Kun på den måde kan vi få Viasat væk fra de danske husstande
MVH
Niels Pedersen
seerne til at glemme disse
Renè L skriver
Ja man skal hører meget før end øerne falder af. Ja men jeg har også dårlige oplevelser med viasat. For to mdr siden bestilte jeg en tv forbindelse hos dem. Jeg går så i nogle uger og afventer udstyr. parabol og div. Jeg ringer til dem. Jeg får så den besked om at tingene er afsendt. Så der skulle kun gå et par dage mere. Da der så var gået tre uger. opdager jeg på min bankkonto at de har været inde for mere en 14 dage siden og trukket det beløb som forbindelsen kostede. Jeg må nok sige at jeg blev en smule paf. Hvordan kan man tage penge for en vare man ikke har leveret. Jeg syntes det er en mærkværdig måde at drive forretning på. Ja faktisk syntes jeg det er tyveri. Jeg ringer så til dem endnu engang. Og de fortæller mig så denne gang at der er sket en fejl med leveringen af div. udstyr. Men det vil blive afsendt med det samme. Nu er der gået to måneder. Og jeg har stadig ikke modtaget det der ligner hvad de lovede.
jeg ringede så endnu engang og sagde at nu var målet nået. Min tillid var brudt til viasat. De har så den frækhed at sige til mig at jeg desværre ikke kan opsige kontrakten, da der er gået mere end 14 dage. Jeg blev rystet. Jeg sagde at de nu bare skulle se at få sendt mig mine penge og lade være at være så uforskammet.Men har til dags dato ikke modtaget mine penge. Jeg ved sku ikke hvad det firma tænker på. Det må være praktikanter de har ansat. Det er med sikkerhed ikke et serviceminded personale. Og man må da sige at det hele har været i en omvendt rækkefølge. De sku hellere sørge for at kunden er tilfreds. Og dernæst kunne de ha trukket fra min konto. De skulle skamme sig
Rene L
Mikkel deMib Svendsen skriver
14 dages returret gælder fra det øjeblik varen er modtaget. Så den kan Viasat ikke løbe fra. Men det undrer mig ikke at de forsøger på det …
Renè L skriver
Det er korrekt. Men ikke desto mindre har de beholdt et beløb på 867 kr. Som de overhovedet ikke kunne tillade sig at trække fra min konto.
De skulle være lige så hurtige med deres service som de er når de trækker penge ud af folk.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Så bør du gå ned i banken og lave en chargeback. Du skriver så her under på en tro og love erklæring, hvorefter det er op til Viasat at bevise at de har ret til at hæve disse penge. Men skynd dig, for der er en tidsfrist på chargebacks som jeg ikke lige kan huske …
Renè L skriver
Kanon det tror jeg at jeg vil benytte mig af
okedad skriver
jeg var lige ved at bestille viasat,nu har jeg vidst ombestemt mig…tak for tråden
Nb. skriver
Du skal bare gå efter canal digital!
de har ingen ret til at afslå din retur-ret, og hvis de så gøre det sagsøger du dem da det er et brud på lov og ikke kun det så sagsøger du dem også for at have brugt meget af den tid! da jeg er butiksejer ved jeg at de ingen ret har til at nægte at give dig en fortrydelsesret på de 14 dage!!
ps. hvad andgår viasat så skulle du sagsøge dem for den tid de har taget fra dig (al den tid du har brugt på at bes. og div. så kan de sku lærer det IDIOTER!!!
Når men håber at du finder noget du kan bruge.
Hilsen
NB.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Hvis jeg skulle anlægge sag mod alle de leverandører der ikke overholder landets love ville jeg ikke have tid til andet 🙂
Nej, det gider jeg ikke bruge min tid på – og iøvrigt ville det ende med at give underskud. For reglerne om erstatningssager i Danmark er ret svage, og man kan ikke få dækning for spildt tid. Det er der ganske enkelt ikke lovgrundlag og retspraksis for.
Og jeg gider i hvert fald slet ikke starte med at skulle sagsøge en leverandør, inden jeg overhovedet er begyndt at handle med dem.
Marianne skriver
Det kan godt være det er svært at FÅ et Viasat abonnement. Men jeg kan love Jer for det er endnu sværer at komme ud af igen!
Vi opsagde vores abonnement i april 2007 og slås stadig med diverse girokort fra Viasat.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Ja, det undrer mig bestemt ikke. Jeg synes det virker meget tydeligt på den måde de forsøger at sælge deres produkt, at det bare gælder om at lokke folk in i “varmen” og derefter gøre det så umuligt som muligt at komme ud igen.
Det er ikke en stil jeg bryder mig om!
Hvis deres produkt er så godt som de siger, hvorfor skal skal de så gøre så mange krumspring for at fastlåse kunderne?
Lars skriver
Opsige abonnement, javel… du sender os bare en skriftlig opsigelse og så er det løbende måned 3 måneder……. fandme også lang tid for og bli meldt ud, og ingen hjælp, så snart man spørger om noget ud over standard-svarene så blir man svinet til af en eller anden 19 årig snot-hvalp der er kold i røven over din problem-stilling. Jo rigtigt gættet, det er Via-sat jeg taler om.
Klaus skriver
Jeg har også meget blandede erfaringer med Viasat. Tidligere havde vi CD med Canal , men af uransagelige grunde valgte de på et tidspunkt at skrue prisen helt vildt op, så vi skiftede til Viasat.
Viasats kundeservice er ikke imponerende, og jeg bryder mig heller ikke om den kræmmermentalitet, der skal til for at få en god pris. Men problemet er simpelthen, at Viasat har bedre programmer end CD. Canal er meget bedre end TV1000, men hvis man kun kigger på family pakken og sammenligner den med Viasats guldpakke, er Canal Digital simpelthen ikke gode nok. Jeg vil meget nødig undvære TV3, 3 , TV2-Sport og alle børnekanalerne. Samtidigt får man TV1000 med til samme pris som man kun kan få family pakken hos CD for.
I øvrigt opsiger jeg konsekvent guldpakken hvert år. Efter at have sagt pænt nej tak til de første opringninger fra Viasats sælgere, slår jeg til når de vil lade mig fortsætte til intropris. Dette tilbud plejer at komme et par uger inden abonnenementet ophører.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Den med at opsige abonnementet hvert år, og så sige nej et par gange indtil de kommer med det helt rigtige tilbud er en god strategi. Det gælder iøvrigt også mange andre virksomheder med en agressiv salgsstrategi.
Tak for tippet!
Tim skriver
Hej Mikkel
Da jeg netop har modtaget et brev fra CD om ændring (læs forhøjelse) af månedsprisen for basis pakken, måtte jeg lige tjekke deres medsendte “tilbud”. Her faldt jeg lige over din blog, som jeg synes er meget interessant.
Det er bemærkelsesværdigt at CD har præsis samme månedspris og kortgebyr som Viasat – var der nogen der sagde kartel? Hvor er Kontant?
Jeg har selv sloges med Viasat i over 2 år grundet et tilbud, hvor de tilbød ombytning af den gamle reciver inden for 3 måneder, hvis man oprettede et guld abonnement. Da jeg efter 1½ år stadig ikke havde modtaget min nye reciver valgte jeg at opsige mit abonnement og standse betalingen. Sagen endte hos CIS inkasso (som sjovt nok ejes af Viasat), men de havde dog forståelse for at Viasat ikke havde levet op til deres kontraktlige forpligtelser, hvofor de stoppede abonnementet og eftergav deres tilgodehavne. Så af 2 onder, vælg CD.
Men engentlig ville jeg bare fortælle dig og andre om et trådløst udstyr, SmartWi, som deler et abonnement på flere recivere. Det er ikke sikkert det kan dække dit store hus men en del af det kan sikkert dækkes. Du kan læse mere om udstyret på nedenstående link. Det skal lige nævnes at jeg ikke selv har erfaring med udstyret men jeg tror det skal komme an på en prøve.
http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=96
Hilsen Tim
TV-Udbyderne er blodsugere, derfor SmartWi
nb skriver
prøv at kikke på den mail jeg har sendt dig på info@deMib.com
mvh
niels
Mikkel deMib Svendsen skriver
Måske er der håb forude …
Med overgangen til det digitale jordbaserede sendenet i slutningen af 2009, forventes det at op imod 35-50 kanaler vil blive tilgængelige – også mange af de kanaler man ellers kun kan se over satelit eller kabel i dag. Mange forventer også, at dette produkt i højere grad vil blive udbudt som a la carte, så man kan vælge lige de kanaler man vil, frem for at skulle købe en kæmpe pakke der indeholder 30 kanaler man alligevel aldrig ser, for at få 10 man gerne vil se.
Lad os håbe på det sker, så der kan komme lidt mere konkurrence til kabel- og satelit TV.
Svend Åge Hjalmer skriver
Hos viasat er der 14 dages fortrydelses ret,
hos viasat kan du sammesætte din helt egen pakkeløsing. (54 kanaler, 31 kombinations muligheder)
hvis du vil se viasat flere steder i huset får du en gratis box(reciver), der er en oprettelse på 195, og 0kr abb. det eneste de opkrever er en halvårlig kortafgift på 399kr,
den store pakke hos CD koster 409kr/md og en halvårlig kortafgift på 389kr.
den store pakke hos VIASAT koster 329kr/md og en halvårlig kortafgift på 399,
– så det ikke de samme priser, visat er mere flexibel. og Billigere 🙂 .
Hos CD lejer man en box(reciver)
hos VIASAT får du den gratis til evigt eje
Mikkel deMib Svendsen skriver
Viasat har først for nyligt ændret i deres programpakker – presset af udsigten til det nye digitale sendenet.
Men i mit tilfælde ville de, som du kan læse, ikke yde en reel 14 dages fortrydelsesret, og så gider jeg altså ikke handle med dem. Og nej, jeg gider heller ikke spilde mig tid med at skulle slås for min ret. Hvis Viasat ikke helt automatisk og naturligt giver mig den, så lader jeg bare være med at handle ded dem 🙂
tor skriver
fortrydelseret hos viasat, du kan fortryde den indgåede aftale efter forbrugeraftalelovens paragraf 17.. fortrydelsesfristen er 14 dage. fristen regnes som udgangspunkt fra den dag hvor du har fået varen eller den første levering i hænde. du har efter forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger bl.a. om fortrydelsesretten om at den købte vare. fortrydelsesfristen løber ikke, før du har modtaget disse oplysninger på skrift fx på papir eller email. fristen udløber dog senest 3 måneder efter den dag du har modtaget varen. hvis du fx modtager det købte mandag d.1 og også har fået de nævnte oplysninger, har du frist til og med mandag d.15. har du først fået oplysningerne senere, fx onsdag den 3,, har du frist til og med onsdag den 17. hvis fristen udløber på en helligdag en lørdag grundlovsdag juleaften eller nytåraftensdag kan du vente til den følgende hverdag.. hvordan fortryder du? inden udløbet af fortrydelsesfristen skal du tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til sælger. der er tilstrækkeligt at du inden fristens udløb har overgivet det modtagne til postvæsnet eller en andenvirksomhed som har påtaget sig forsendelsen til sælger. hvis du vil sikre dig bevis for at du har fortrudt rettidigt kan du fx gemme kvitteringen for at du har overgivet varen til postvæsenet mv. med henblik på forsendelse. medmindre andet er aftalt skal du selv betale omkostninger porto/fragt ved varens tilbagesendelse. har sælgeren i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres påhviler omkostningerne ved tilbagesendelse dog sælgeren.. betingelser for at fortryde aftalen.. det er som hovedregl en betingelse at du kan tilbagegive varen i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog varen
Mikkel deMib Svendsen skriver
Hvis du havde læst mit indlæg og kommentarerne ovenfor vil du kunne se, at Viasat ikke i praksis ville give mig 14 dages fortrydelsesret på den rigtige vare. Og som sagt gider jeg ikke indlede et forhold til en leverandør med en slåskamp.
Min erfaring er, at servicen hos en virksomhed aldrig bliver bedre end lige inden man skal købe – og med en SÅ skidt oplevelse som jeg havde med Viasat, ville det være helt åndssvagt at indgå en aftale med dem. Jeg gider ikke først at blive behandlet som en idiot, og så bagefter betale penge samme sted. Så dum er jeg altså ikke.
tor skriver
hej mikkel.. jeg har kun haft gode oplevelser med viasat. jeg bestilte det via nettet. det hele blir sendt til dig og så ringer du til en montør og han pakker så det hele ud og sætter det så op for dig så man kan se at det virker… er man så ikke tilfreds så sender man bare det hele retur igen og så er den potte ude… kan det være nemmere???
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg troede også at det var så let – men det var det åbenbart ikke. Viasat havde som sagt gjort alt det galt de overhovedet kunne, og ønskede ikke at give returret for de korrekte varer.
Jeg kan jo sådan set være ret ligeglad med om Viasat i nogle tilfælde er heldige og leverer den vare folk forventer – når de ikke kan levere til mig indenfor de rammer jeg som forbruger kan forvente, så gider jeg naturligvis ikke handle med dem.
Og nu er det jo så heller ikke bare mig, der har haft dårlige oplevelser med Viasat – jeg hører jo tilsvarende oplevelser fra mange andre jeg har snakket med efterfølgende.
Jeg ser frem til at der kommer lidt mere konkurrence på TV-markedet – med det digitale sendenet og bedre internet-baserede services. Så bliver Viasat nødt til at stramme balderne gevaldigt, hvis de vil overleve.
tor skriver
uanset hvem.. så skal fortrydelseretten overholdes den kan der ikke viges fra. og gør de det kan de næppe vinde et sagsanlæg imod dem. viasat har som sagt et reglsæt der skal overholdes ligesom andre forhandler som sælger defekte varer mm. hvorfor har du så ikke slæbt dem i retten.. du må da have penge til gode så??… nogen gange er man nød til at springe ud i det… kunne man tænkte sig nogen bestemte tv pakker så man sku betale hvad det koster. og vil man ikk det så må man nøjes med det man har
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg synes du skal læse det der er skrevet ovenfor, for så ville du ikke har brug for at stille de spørgsmål du gør – eller forholde dig så forundret.
Faktum er, at Viasat har behandlet mig, og mange andre, rigtig skidt – og derfor ønsker vi naturligvis ikke at handle med dem. Hvor svært kan det være at forstå?
Og for sidste gang: NEJ, jeg gider ikke spilde mig tid med at køre retssager mod Viasat – så hellere bare lade være med at handle hos dem, og anbefale andre det samme. Jeg har da vigtigere ting at bruge min tid på, end at skulle føre retssager mod et ligegyldigt foretagende som Viasat.
viasat sælgeren skriver
Køb viasat af mig så skal jeg nok sørger for at det hele virker , giv mig dit nummer så ringer jeg dig op 🙂
du får 6 måneder gratis.
Keld Mikkelsen skriver
Hej alle utilfredse kunder.
Jeg sagde ja til viasats tibud pr. telefon.
Han,sælgeren, lovede at der ville komme en bekræftelse pr. brev som jeg skulle acceptere.
Jeg har ikke fået noget brev.
For en uge siden ringede jeg og afbestilte ordren, da jeg er medlem af en antenneforening. som jeg er bundet af.
“Damen” sagde at det var ok , ordren var annuleret.
I går kom et kort til en box, og idag står der en parabol på posthuset.
Jeg har ikke telefonnr.til dem mere.
Vil nogen være venlige at sende mig et tel.nr. som virker, hvis man vil i kontakt med et fornuftigt menneske hos viasat, de må vel trods alt findes.
keld
Keld Mikkelsen skriver
Hej alle utilfredse kunder.
Jeg sagde ja til viasats tibud pr. telefon.
Han,sælgeren, lovede at der ville komme en bekræftelse pr. brev som jeg skulle acceptere.
Jeg har ikke fået noget brev.
For en uge siden ringede jeg og afbestilte ordren, da jeg er medlem af en antenneforening. som jeg er bundet af.
“Damen” sagde at det var ok , ordren var annuleret.
I går kom et kort til en box, og idag står der en parabol på posthuset.
Jeg har ikke telefonnr.til dem mere.
Vil nogen være venlige at sende mig et tel.nr. som virker, hvis man vil i kontakt med et fornuftigt menneske hos viasat, de må vel trods alt findes.
keld
Jane Riis skriver
Jeg bliver simpelthen nød til at fortælle min historie med Viasat.
Jeg blev ringet op af Viasat, som ville give mig et godt tilbud. Nu er det sådan, at min samlever i forvejen har abonnement hos Viasat.
Jeg sagde til telefonsælgeren, at vi kun har 1 box, og det er lidt træls, at ungerne ikke selv kan vælge deres egen kanal. Det kunne de da sagtens ordne. Jeg kunne da få 2 ekstra boxe.
Nå men det løser jo ikke ligefrem vores problem, for der er TV 6 forskellige steder i huset….vi har jo en del børn. Jamen de ville da give mig et helt fantastisk tilbud. Vi skulle være de første i Danmarks historien, der havde 6 boxe. Helt konkret lød tilbuddet på flg.:
-de ville sende 5 nye boxe til os (vi har jo 1 i forvejen)
– de ville sende 2 “hoveder” til os..kvatro
– de ville sende 5 x 25 meter kabel
– de ville sende 5 parabolkort
– Viasat huset abonnementet var GRATIS
– Alt i alt ville det koste mig 4800 kr om året. (sælgeren sagde, at jeg ville spare ca. 5000 kr om året.
– Sælgeren fortalte mig afsluttende, hvad vi havde aftalt, og jeg skrev ovenstående tilbud ned på papir.
“Wow”, tænkte jeg, mens min kæreste ikke havde den store fidus til tilbuddet.
Nå men så begyndte det ellers at strømme ind med post fra Viasat.
I de første pakker var der 8 boxe og intet andet. Vi ringede til Viasat, som ville sende returlabels. De ville så sende det lovede til os.
Istedet for returlabels modtog vi pludselig 5 boxe 2 x 25 m kabel
Vi ringede igen til Viasat, som lovede at sende returlabels til begge sendinger.
I stedet for returlabels modtog vi pludselig 2 hoveder 10 x 25 m kabel.
I alt har vi modtaget 10 parabolkort.
Så var det min tur til at ringe til Viasat!!!!!…..og hvilken samtale!
Det viste sig, at vi havde 3 abonnementer! De 2 blev så slettet, så vores aftale nu stod i det oprindelige abonnement. Så langt så godt.
Nu fik vi besked på at ALT skulle sendes tilbage. Jeg fortalte naturligvis, at vi så skulle have flere returlabels end dem, de havde lovet os af 2 tidligere omgange. Det kunne sagtens ordnes, fik jeg besked på.
Jeg bad så “damen” om at checke, hvad vi skulle betale om året, for jeg havde jo fået en pris på 4800 kr/år. Det mente hun godt nok, at jeg havde misforstået. Jeg skulle da også betale for abonnementet. Hun blev meget sur på mig…”nu har jeg brugt 24 minutter af min tid på dig!”, sagde hun meget vredt. Jeg kunne oplyse hende om, at jeg ikke er evnesvag, og at en aftale er en aftale. Hun ville så spørge en leder. Det tog ikke mange sekunder, før hun var tilbage. Lederen sagde også, at jeg havde misforstået tilbuddet. Jeg sagde til hende, at det da måtte være muligt, at finde ud af, hvem der har givet mig tilbuddet. Det veg hun udenom. Nå men vi blev så sure på Viasat, at jeg meddelte hende, at vi ville opsige det gamle abonnement. Vi har da aldrig været udsat for noget så groft. Det skal vi så gøre skriftligt. Jeg har mailet opsigelsen til Viasat, og de får også opsigelsen i gammeldags brevform.
Men men men….vi har endnu ikke modtaget nogle returlabels…..fortsættelse følger…
viasat telefonsælgeren skriver
hmm. det er muligt at have 5 boxe, du får boxe’ne gratis.
det eneste du skal betale er en kortafgift hver halve år på 399kr PR Box!.
der er ikke noget abb.
medmindre du skal ha en box med indbygget harddiskoptager, så koster boxen 999kr og 99kr om måneden 🙂 .
så ved ik li hvad der er gået galt der.
Leo skriver
Hold jer langt væk fra Viasat.Jeg har været der siden januar 2008 og der har ikke været andet end bøvl med dem,de kan ikke få deres PBS til at virke og så sender de rygger ud dem gebyr på,efter mange samtaler sletter de gebyret go sender et nyt giokort det kan man bare ikke benytte da er fejl i derse kontonummer så kan men jo starte igen.Så hold jer langt væk fra Virsat hvis i ikke har en masse tid tilovers som i vil bruge på dem M.V.H. Leo
jacob skriver
hvorfor ikke lige kigge p[ http://www.joost.com der er fjernsyn i top,,,,,,,,og putte det i et fjernsyn. smart fjernsyn over nettet i klasse kvalitet med en nogen lunde forbindelse kraves. mvh. jacob
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg må naturligvis gå ud fra at det er en joke. Joost har ikke noget med fjernsyn at gøre
Henning skriver
Hvad med Telia TV over bredbånd. Er der nogen, der har prøvet det?? Årlig udgift for basispakken er ca. 3800 kr inc. bredbåndsforbindelse 2Mb.
LarsLøkken skriver
Stop klynkeriet!
Jeg er kunde hos Viasat og har været det i de sidste 5 år, og jeg kan kun anbefale dem på dem på det varmeste.
Jeg har aldrig haft problemer med dem, tværtimod. Godt udstyr og god kunderservice.
Så nu må alt det klynken simpelthen holde op, har man ikke råd til parabol-tv så er der jo altid DVB-T kanalerne…
At nogle føler sig bondefanget er jo nok også lidt deres egen skyld, da det jo er barnelærdom at man skal ha´ set alt på skrift inden man skriver under/ siger ja!
Desuden står ALLE priserne jo inde på udbydernes hjemmesider, hvis man da ellers gider at sætte sig ind i sagerne…!
Det er ikke særligt svært at gennemskue da alle de totale årsomkostninger jo står der højt og tydeligt.
Mikkel deMib Svendsen skriver
For det første skal du nok lige læse indlæget igen inden du skriver en kommentar, der bærer tydeligt præg af at du ikke har læst det.
For det andet er det en meget mystisk logik du har … Du mener altså, at fordi du ikke er blevet snydt, så er det et bevis på, at ingen andre bliver det. Mener du så også, at f.eks. bankrøveri er uden risiko, fordi nogle bankrøvere går fri? Nej, den form for logik holdrer ganske enkelt ikke.
Og i alle fald ændrer det ikke ved, at Viasats sælgere jo netop IKKE ville bekræfte det de tilbød mig på skrift – altså en forlængelse af den 14. dages returret, så jeg havde mulighed for at nå at få det rigtige fra dem, inden udløb af denne. Når en sælger KUN vil “garantere” noget i telefonen, og IKKE vil bekræfte denne garanti på skrift, så stinker det altså.
At sælgeren jeg i første omgang havde fat på så heller ikke havde fået bare EN ENESTE ting i kontrakten rigtigt skrevetr ind, og at de på forhånd havde krydset JA til at jeg ville modtage reklamer fra dem fremover er ikke til at fatte.
Alt i alt har VIASAT opførst sig på en måde overfor mig – og mange andre, der gør at jeg ikke kan anbefale nogle at handle med dem. Og det har dit indlæg ikke ændret på.
jan rasmussen skriver
fuck har lige bestilt visat glæder mig næsten ikke mer
Steen skriver
Nej – har også lige fået bestilt Viasat i dag. Frygter det værste. Skal have 1 main og 3 ekstra bokse. Sælgeren der var ufattelig ivrig og i virkeligheden totalt ulækker som de altid er lovede mig at fra næste år koster det efter tilbuddet kun 209 kr. for 2 pakker jeg selv kan sammensætte kanal mønsteret i og basispakken med de “gratis” kanaler i.
Tror jeg vil prøve at afbestille hele lortet i morgen. Selvfølgelig har han løjet for mig. Jeg kan se at på hjemmesiden vil det koste over 700 om måneden.
Men jeg har stofa og de er meget værre. Deres “digitale” Zaptor ligner en gang lort og de fatter slet ikke noget som helst. Ordet kvalitet kender de ikke.
Jeg snakkede Tv kvalitet med dem og internet og tilsidst sagde sælgeren at jeg vist ikke var blandt deres målgruppe og hellere måtte få parabol.
Aaaaaagh jeg er ude og skide. Selvfølgelig har den ivrige Viasat sælger løjet for mig.
Steen skriver
Ja – Viasat sælgerne lyver så det sprøjter, men man kan bare ringe til hovedkontoret og få de rigtige priser. Jeg har ringet både til viasat og sat mig i forbindelse med en installatør som i øvrigt selv har viasat. Her har jeg fået de rigtige priser. De er nu steget ca. 1000 i forhold til hvad sælgeren lovede at den komplette installation slet ikke findes. (skal bruge 4 bokse i alt). Men nu er tallene da på bordet og jeg er ikke skræmt væk alligevel.
Glæder mig til at slippe af med Stofa der lyver extremt omkring deres fejl og problemer.
Jussi Hermansen skriver
Hej Mikkel….
Du taler varmt om Boxer, og at det skal være meningen at folk i højere grad selv skal kunne sammensætte deres pakker….
Det vil jeg se før jeg tror det. Mest fordi de store tv-selskaber har en stærk interesse i at bundle deres kanaler sammen for at få de stærkeste kanaler til at bære de svagere…
Jeg tror ikke at folk får en reel mulighed for selv at sammensætte deres pakker kanal for kanal. Og hvis de gør, kan man være ret sikker på at prisen per kanal vil blive højere end for pakketilbuddene.
Boxer har lige i Jylland lanceret den første pakke med 9 kanaler….til 184 kroner/md. Det dækker over 119 i abb. og et administrationsgebyr på 65 kroner – for ni kanaler. Så du kommer til at betale 780 kroner om året i gebyr for ingenting – præcis ligesom kortservice hos sat-selskaberne.
Så at tro at boxer bliver billigere, bedre og mere flexibelt end sattv, tror jeg er en drøm som aldrig vil gå i opfyldelse. Du kommer nok til at vente på fibernettet, for at få det du vil ha…..
Du kunne overveje en kombination af DTT og Sat. Astra på 19,2 og 28 grader øst sender tilsammen over 300 gratis kanaler (free-to-air), Heriblandt Eurosport, 4*BBC, CNN, MSNBC, ITV, MTV og et hav af ligegyldige tyske, østrigske og hollandske kanaler samt de to arabiske nyhedsstationer. De engelske kanaler sendes dog primært på 28 grader øst, og kan kræve en stor disk (80 cm ) for at fange i DK. BBCW, CNN, MSNC og Eurosport sendes også på 19,2 grader øst.
STV og NRK sender vist nok også gratis via satellit, men jeg kan ikke huske på hvilken (Enten Thor 1 grad vest, Sirius4, 4.8 grader vest eller hotbird, 13 grader øst). Alle disse kan fanges i DK med relativt beskedet udstyr…..
Så uden at hive penge op af lommen og ha problemer med CD eller Viasat, kan du få et pænt antal kanaler, ved at benytte det udstyr som du allerede har…..
Men at tro at for eksempel Viasat vil sende deres kanaler i DTT via Boxer, tror jeg er utopi. Hvorfor skulle de underminere deres egen investering i sat-transmission, ved at sende Tv3 på DTT, og dermed underminere deres egen sat-business. Jeg tror, at de i højere grad vil satse på HD og især sport i HD, fremfor at hoppe på Boxer, der allerede fra starten har erklæret, at det ikke vil sende HD.
Og tro mig, om et par år vil du også ha HD til din 42-56 tommer.
Jeg har været CD kunde, og når du bestiller hos dem, så følger installationen med. Så dit præmis om ville ha noget der virker, vil blive fuldt opfyldt, i og med at din pakke leveres og opsættes af en professionel som sikrer sig at det hele virker.
Jeg har være CD kunde i 4 år, og har aldrig haft problemer, heller ikke da jeg sagde mit abb. op med en måneds varsel.
Mht MediaCenter, så er problemet, at sat-selskaberne endnu ikke har godkendt DVB-S kort til PC eller Mac, selvom hardwaren findes. Jeg har uden held forsøgt at få Canal Digital til at gøre noget ved det, men den pt eneste mulighed for at optage kodede DVB-S signaler, er at benytte et analogt link til optageren (mistet kvalitet og ingen EPG), eller at købe en godkendt sat-boks med indbygget HDD-optager…..Men alle de gratis kanaler burde kunne modtages af en PC med det rigtige tuner-kort.
Jeg gætter på, at der vil vise sig lignende problemer med Boxers kodede kanaler. Jeg regner med, at årsagen til selskabernes modvilje mod PC-tunere, er, at de er bange for at der åbnes op for omfattende priratkopiering af dekoder-kort, som før i tiden var et kæmpe problem…..
Indtil kunderne massivt efterspørger muligheden, (eller lovgiverne tvinger dem til det (Hmmm, sikkert!!!)), så vil broadcast-selskaberne ikke tilbyde kunderne at kunne anvende deres egne pc-løsninger, eller at sammensætte deres tv-pakke kanal for kanal.
Dermed lander den bold hos forbrugeren, som så kan forsøge at påvirke Microsoft, Apple og Broadcast-selskaberne til at finde en løsning…..men om det nogensinde sker, er jeg stærkt i tvivl om…..der er simpelthen for mange interesse-konflikter og enorme pengebeløb involveret.
Mvh
Jussi Hermansen
Mikkel deMib Svendsen skriver
> Det vil jeg se før jeg tror det.
Det vil jeg da også – foreløbigt kan jeg kun forholde mig til, hvad de tilbyder I sverige. Og det ser bedre ud.
Generelt set vil en øget konkurrence altid være til fordel for forbrugerne – og det kommer der med Boxer. Så lad os nu se.
CD og Visat tvivler jeg meget på jeg nogensinde kommer til at handle med. Jeg orker dem simpelt hen ikke. Så hellere klare mig med det jeg har i dag, som egentligt er OK
flemming hansen skriver
kære ham der startet blogen du skal lade din nabo sige at du er hans søn så får du en digital resiver 199 kr oprettelse og 400 kr halv år i kort afgift så kan du side inde hos dig selv og skifte kanal. og han kan bruge sin hans parabol som han plejer og det er pisse billigt for dig
vh flemming hansen
Mikkel deMib Svendsen skriver
Viasats sælgere bliver åbenbart ved …
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/06/29/104549.htm
Kim Jørgensen (Viasat Sælger) skriver
Kære Mikkel.
Har du fundet ud af en TV løsning?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Ja, jeg klarer mig fint med en kombination af de gratis digitale jordkanaler, Nettet og film.
Kunne jeg få kabel TV valgte jeg nok det, men det leveres ikke herude.
I sammenligning med kabel TV – hvor man jo får et moduleret signal, hvor alle TV i huset kan se hver sit program uden at skulle betale ekstra, synes jeg alle andre løsninger er noget dyrt lort.
Både satelit med Viasat eller Canal Digital, og Boxer lider af at der skal betales ekstra for hvert TV. Det gider jeg ikke.
Så indtil der kommer nogle meget bedre tilbud på bordet, som bliver leveret af nogle selskaber som handler på en anstændig måde med deres kunder, så tror jeg bare jeg fortsætter med det jeg har 🙂
Repsej 63 skriver
Nu har jeg læst alle dine beklagelser over den dårlige behandling du har fået.
Jeg er lige ved at kaste op over mennesker der tror at man kan bestille en vare og prøve om den virker inden man betaler. Har du nogen sinden prøvet om du kan få lov at smage på alle de øl din købmand har stående inden du betaler for dem, det kunne jo være du ikke kunne lide nogle af dem. Har du tænkt på at de lever af at sælge tv og ikke af at teste dit gamle lort der sidder på taget. Skal du have testet dit signal og ikke selv kan finde ud af det, må du ringe til en montør der kan gøre det for dig, men det koster penge, og dem er du ikke meget for at få op af lommen, som jeg forstår. Selv når du bliver tilbudt gratis hjælp er du ikke tilfreds, men stiller bare nye krav til, om udstyret kan arbejde sammen med dit nyindkøbte udstyr.
Med de store krav du stiller syntes jeg du skulle få fat i en autoriseret montør, og betale det det koster. Jeg er selv selvstændig Tømrermester og hvis du en dag skal have nye vinduer kan du ikke få dem sat i, for at se om de passer til huset, og så tro du kan fortryde og sende dem tilbage uden at betale.
Det er mennesker som dig der gør at alting bliver dyrer for os andre fordi du tror du kan få alting Gratis.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Når sælgere lyver og når de ikke ønsker at bekræfte de garantier de giver på skrift, så bliver jeg berettiget mistænksom. Når det så lykkes dem at få ALLLE faktuelle informationer forkert, så bliver jeg forundret. At du ikke kan forstå det er bare ærgeligt.
Jeg vil bare gerne have, at den vare sælgeren sælger mig også er det jeg får. Og det simple krav har Viasat ikke kunne leve op til.
Hvis ikke du kan levere de vinduer der passer til mit hus, så tror jeg også det er klogest at jeg holder mig fra dig. Det kan de håndværkere jeg bruger godt, så dem bruger jeg.
Men iøvrigt er der jo andre alternativer i dag og jeg klarer mig fint uden satelit-banditterne 🙂
r . Long skriver
vidunderlig kommentar, troede jeg at jeg vidste alt, men har lært meget
selv har kabel TV, men vi fåer mange gratis kanaler, og helt klart betaler koda afgift på dem alle.
Alle disse selskaber er dygtig, for dygtig, de kanaler vi vil se er altid koblet sammen på mange vi ikke vil se. snyde.
har Astra, 99 gratis kanaler, super nyheds kanaler, tysk spændings kanaler.
ingen kort, ingen afgift, ingen snyd.
men hvordan kan jeg få, charlie, tv2, dr 2 , tv2, dr 1. discovery og history.
resten er noget lort,
tak for en super indlæg
Frank skriver
Jeg kan tilføje et par oplysninger vedr Viasat.
Du får ved kontakt oplyst at, hvis man på et eller andet tidspunt (efter den oblikatoriske bindingsperiode) skulle ønske at opsige sit abbonement, kan man fortsat motage FTA og licensbetalte (gratis og publicservice) kanaler på det udstyr Viasat leverer.
DET ER LØGN
Man kan feks. IKKE modtage Ramasjang, DR-k, DR-update…
Det søde telefonsælger afslutter ordren ved at læse den op.
Under dette siger hun “HD-box”
DET ER LØGN
Viasat leverer INGEN HD kanaler uden ekstra betaling, heller ikke den licensbetalte DRHD
Mikkel deMib Svendsen skriver
Nu er Viasat så begyndt at lave ulovlig telefonsalg. I løbet af den seneste uge har de ringet utallige gange til min private telefon. Det er ulovligt og det ved Viasat godt.
Det kan ikke undre at Viasat sælgere lyver, når udgangspunktet er ulovlig telefonsalg.
Torben (tidligere viasat sælger) skriver
Nu har jeg læst en del indlæg og kan svare på de fleste. Det er sådan at de fleste sælger får en vis provision for det de sælger og det ville så kunne resulter i at nogen af de ansatte sælger vil snyde sig frem til at få provision, bemærk og jeg sagde nogle det vil sige at det ikke er alle, men i Viasat bliver der holdt nøje øje med sælgerne og deres samtaler og hvis de fra Viasats side finder ud af det (som de altid gør) at sælgeren lyver så vil de naturligvis fyre sælgeren. I Viasat prioter de højt at kunden får det han betaler for, hverken mindre eller mere, der er selvfølgelig sket at der er opstået misforståelser som der efterfølgende bliver rettet op på.
Alle de mennesker som der bliver ringet op er folk som har meldt sig til en konkurrence eller ligende, men fejlen hos dem som ikke kan forstå at de bliver ringet op skyldes primært af at de ikke har læst den FAQ som der var i selv konkurrence hvor der står skrevet at “De giver sammen stykke til at må blive ringet op”, De fleste udfylder alle felter og ved selvfølgelig ikke at det er nogen der har samarbejde med Viasat på den ene eller anden måde.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Torben, det er den sædvanlige undskylding – men jeg VED præcis hvad jeg udfylder på Nettet. Lad nu være med at bilde dig selv eller andre ind, at jeg ikke godt ved det. Jeg har ikke lavet andet end Internet i de sidste 12-13 år!
Iøvrigt deltager jeg ALDRIG i online konkurrencer – så i tillæg til ovenstående kan jeg, ligesom mange andre der oplever det samme, med 120% sikkerhed fastslå, at der er tale om ulovligt telefonsalg fra Viasat’s side.
Steen Knudsen skriver
Underligt Torben.
Jeg har snakket med 3 forskellige sælgere. De løj alle sammen i forhold til det produkt og den pris jeg endte op med at betale.
Jeg understregede at jeg IKKE ville have skjulte udgifter og jeg GERNE ville have Viasat via parabol. Så de kunne lige så godt være ærlige. Jeg ville gerne betale hvad det kostede. Bare jeg vidste hvad det var.
Viasat hele huset – 4 bokse. Hvor svært kan det være.
Alligevel fik jeg 3 forskellige priser og da så pakkerne begyndte at komme betalte jeg 1700 oveni før det var landet. Inden opsætningen vel at mærke.
Opsætningen gik dog godt og jeg var klar over at de kun installere 2 stk gratis.
Men de KAN åbenbart ikke lade være med at lyve. Også selvom man siger man bare gerne vil betale hvad det koster.
I dag har jeg haft det i 2 år og vil ikke undvære det mere. Parabol er den ultimative oplevelse. Specielt HD delen. Kabel kan bare ikke levere varen. Heller ikke på HD.
Men det er dyrt og selve handlen er deprimerende faktisk.
Svend åge Hjalmer skriver
nu har jeg fulgt med på denne her debat i et par år efterhånden, og der bliver både snakket viasat og canaldigital, og en masse om problemer vedrørende disse to leverandører.
hvis i vil undgå ballade, og samtidig spare nogle penge, så undersøg om i kan få tdc home trio. her kan i få hvad der svare til familiepakken hos canaldigital, fastnettelefon og 10 mbit internetforbindelse for 449kr/md.
ønsker du så dertil viasats kanaler oven i kan i få det for et samlet beløb på alt i alt 736 kr. er man fodboldtfanatikker kan kanal 9 også tilkøbes for 39kr/md.
det skal også siges at tdc home trio har langt bedre digital menu end viasat, og fungere super godt.
og så er det endda billigere at have trio med Canaldigitals og viasats kanaler, end det er bare at have viasat.
Fastnettlf 134
internet 10 mbit 259
viasat gold 349
i alt 742.
hos tdc home trio får du både viasat, canaldigital, 10 mbit internet og fastnet tlf for kun 736kr. du kan også spole optage og sætte på pause gratis. dette koster 99kr xtra hos viasat. (ønsker du dog at kunne se et program og optage et andet på samme tid, koster det 69kr hos tdc)
det skal også lige siges at de 736 er efter det første år, der er tit kampagnetilbud på en besparelse det første år..
Undskyld hvis det virker som et salgsindlæg, det skal siges at jeg ikke er sælger for tdc. men har tidligere arbejdet i viasat. og har nu oplevet tdc home trio, og blev meget positivt overrasket. og det er altså derfor jeg foreslår jer at kigge på dette som en alternativ løsning.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg kender godt til løsningen, men det er da fint nok at få den repereret her 🙂
Jeg kan dog ikke bruge den, da det kræver at jeg nedgradere min professionelle/erhvervs ADSL løsning med fast ip – og det kan jeg ikke bruge. Alternativt skal der lægges en ekstra telefonlinie ind, men så kommer jeg til at betale to gange for det samme, og det gider jeg ikke.
Svend åge Hjalmer skriver
Nej okay så kan jeg godt forstå det ikke lige er den smarteste løsning. Men jeg ved godt nok at man godt kan nøjes med kun at få tv’et hos TDC. altså uden internet og tlf, men det er vidst en silent løsning (en de ikke reklamere med) , men hvad det koster aner jeg ikke 🙂 .
men ja, hvis du skal betale to gange for det samme, så forsvinder det sjove i det lidt.
charlotte skriver
jeg kan ikke lade være med at grine af alle de indslag der er. nogle har gode erfaringer med noget, som andre har dårlige erfaringer med, og sådan vil det altid være. jeg har viasat hele huset, og det fungerer optimalt. selv prisen har jeg kunne forhandle mig til. jeg har altid fået en god behandling. min venninde bestilte home trio ved tdc. og inden for 3 måneder havde hun fået regninger på ialt 9000 kr. og det endda uden at montøren havde været der endnu, hendes forældre har også home trio og de har ikke nogle problemer. jeg ved at efter at antenneforeningen her hvor jeg bor er steget næsten 1000 kr. årligt er flere gået over til enten viasat, CD, home trio, eller hvad der ellers er af alternativer.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Det er bestemt ikke korrekt, at alle firmaer er ligeså slemme som jeg – og mange andre, har oplevet Viasat. Og i reglen gider jeg ikke handle med den slags. Jeg gider simpelt hen ikke alle deres julelege, mystiske betingelser, overdrivelser i salgssituationer, og manglende lyst til at bekræfte eller leve op til de aftaler de laver.
Jeg klarer mig i dag helt fint med en blanding af de mange gode gratis digitale TV-kanaler internet og video. Og det er langt billigere og velfungerende end nogle af alle de andre mere eller mindre problematiske løsninger.
Teknikker skriver
TIL AT STARTE MED VIL JEG SIGE INTET AF DET FØLGENDE ER VIASAT´s MENNINGER ELLER SYNSPUNKTER DET ER HELT OG HOLDENT MINE EGNE OG JEG TALER KUN PÅ VEGNE AF MIG SELV OG MINE EGNE MENNINGER
Hej mikkel jeg kan forstå du føler dig dårligt behandlet. jeg er selv viasat teknikker og ja det da rigtigt at vores sælger for lavet fejl af og til, men det lyder lidt ekstremt og selvf. er der et råddent æble i alle firmaer, men det gør jo ikke firmaet dårligt. jeg påstår selvf. ikke du lyver, men altså man må sige at du har været uheldig.
Generalt syntes jeg at viasat har god knd. service og jeg har selv haft viasat inden jeg blev ansat og der har aldrig været prob.
Jeg kan også se der mange der ikke rigtig har styr på teknikken her inden(med det mener jeg intet ondt for ja det kan være svært da LNB, satelliter osv. ikke er noget man normalt ellers beskæftiger sig med.)
f.eks. jarlskov siger man ikke kan dele sit “parabol signal” og se forskellige kanaler det desværre ikke korrekt da dette er muligt det kræver bare et Sat-cr hovede og en 2 eller 4 vejs splitte istedet for et universal som 95% af danmark har.
Nu siger du også at viasat har lavet ulovlige tlf opkald til dit nr. nej disse kald er ikke ulovlige hos viasat og for den sags skyld også hos CD, tdc boxer osv. har man noget der hedder leads. leads bruger disse firmaer til mer salg og tjekke knd. tilfredshed osv. i den kontrakt du tegnede fik du mulighvis sagt ja til at de gerne måtte kontakte dig med tilbud eller måske stod det på din kotrakt det kan også være muligt du blev spurgt i en tlf samtale da vi mange gange spørger om vi må kontakte dig.
jeg så også der blev talt om at en fik tilbudt abon til 299 også så på websitet at det kostede 700 og sælger så havde bildt ham noget lort ind. igen jeg må desværre sige det er forkert da website regner normal priser og sælger har altså givet dig et sær tilbud så du skulle egentlig havde priset dig lykkelig over det viasat har også kampagner kørende med første år er det billigerer og de sender en montør gratis og instalerer parabol og ligger kabler og sætter boks op for alle nye knd. så hvis du ikke har viasat kan du faktisk få det hele sat op gratis af en montør visat betaler og du for udstyr gratis jeg kan ikke se det dårlige tilbud at mange så føler de er rigtig dygtige og selv vil sætte det op og når det så kommer til stykket kan de ikke få det til at virke og så det pludselig et lorte firma og lorte udstyr nej igen er det fordi mange ikke forstår at parabol og LNB indstillinger ikke er lige til hvis man ikke ved hvad div. opsætninger betyder ikke udstyret er dårligt.
jeg håber det her har forklaret lidt af jeres prob. og hvis i har spørgsmål skriv her inde så skal jeg nok svare og igen dette er mine synspunkter ikke viasat eller andres og det skal også lige siges de priser og aftaler jeg nævnte det ikke sikkert de er gælende mere.
Mvh.
Mikkel deMib Svendsen skriver
> nej disse kald er ikke ulovlige hos viasat
Du har ganske enkelt ikke ret!
Jeg har 100% styr på hvad jeg siger ja til – netop fordi jeg arbejder med salg og markedsføring professionelt. Og hvis du har læst lidt mere rundt omkring om mit syn på telefonsalg – og min viden om juraen på området, så vil du vide at jeg er ganske godt inde i tingene.
Så nej, jeg har med 100% garanti IKKE givet tilladelse til, at Viasat må ringe og lave telefonsalg til mig. Og dermed er det altså ulovligt. Og ikke nok med det – det har nærmest haft form af “telefonterror”, for Viasat har ringet utallige gange selvom jeg hver gang har fortalt dem at jeg ikke har sagt ja til at de måp det og at jeg ALDRIG ville købe noget af en telesonsælger der ringer uopfordret.
Med det jeg har hørt fra mange andre – også udenfor debatten her, køber jeg heller ikke din forklaring om “et enkelt råddent æble”. Der må så i hvert fald være tale om rigtig mange rådne æbler. Med så mange rådne æbler begynder det af lugte kraftigt af, at der simpelthen er en dårlig “kultur”.
Men det er den samme historie mange store firmaer prøver at bilde forbrugerne ind. Senest har Super Best prøvet at bilde os ind, at det bare er nogle enkeltstående slagtere hos dem, der har handlet forkert – og de er så fyret eller advaret. Men jeg tror vi er mange der med rette mistænker, at der ligger mere bag en bare et par dårlige slagtere – når de samme problemer opstår igen og igen er det nærliggende at gætte på, at der simpelt hen er en skidt kultur i firmaet. Og det er ledelsens ansvar.
Det er lidt den samme oplevelse jeg – og åbenbart mange andre, sidder tilbage med i forhold til Viasat.
Jeg kender også til den her slags salgs-strategier “indefra” gennem de mange virksomheder jeg har arbejdet med gennem årene. Det er som regel nogle ret kyniske beregninger der ligger bag. Firmaer der benytter SÅ aggresive salgsmetoder, at det giver vedvarende anledning til utilfredshed hos nogle kunder kalkulerer med det. De ved godt at X% vil blive skide sure – og med rette. Men hvis salget, på grund af de agressive salgsmetoder, går op med mere end Y% så er det stadig profitabelt.
Men så må disse virksomheder også leve med at der er folk som jeg, og mange andre, der udtrykker vores misbehag med de oplevelser vi har haft. Det er det jeg har gjort – sandfærdigt beskevet mine oplevelser.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Det VAR så ikke bare mig, der mener at Viasat laver ulovligt telefonsalg. Nu har de også fået en påtale af Forbrugerombudsmanden: http://www.business.dk/medier-reklamer/viasat-faar-paatale-telefonsalg
Faktum er, at de har terroriseret mig og mange andre og skidt på landets lovgivning. Den slags selskaber vil jeg seimpelt hen ikke handle med.
"Preben" skriver
Selvfølgelig lyver de. Det gjorde vi også hos Teknisk Support da jeg arbejdede der.
Vi blev faktisk opfordret til det. Et eksempel på dette var når kunder med vis Sagem modtager-boks ringede ind og ikke havde undertekster på deres kanaler. Vi fik beordret at meddele kunderne at der ville komme en opdatering, selvom ledelsen sagde at den aldrig ville komme. Blot for at slippe for en masse klager og sager på halsen.