• Kontakt
  • Ring
  • Skriv
  • Forside
  • Blog forside
  • Webshop: SEO Bøger
  • Webshop: Keramik
  • SEO Rådgivning
  • Anbefalinger
  • Anmeldelser af SEO bøger
  • Kontakt mig

  • SEO Bøger
  • Anbefalinger
    • Anmeldelser af SEO bøger
  • Blog
    • Bedste blogindlæg om SEO
  • Info
    • SEO-rådgivning
    • SEO-foredrag
    • Nyhedsbrev
    • Demib’s gæstebog
    • Kontakt
  • 0
(+45) 22 27 07 10
Skriv
Forside / Blog / SEO / Top 10 er den nye top 1!

12. april 2007

Top 10 er den nye top 1!

Skrevet af Mikkel deMib Svendsen 10 kommentarer
Ingen har stemt endnu, vær den første.

Min gode ven Marshal Simmonds fra New York Times fortalte, her til konferencen i New York, at Yahoo er begyndt at se en ny tendens i måden folk kigger på søgeresultaterne: De søger, og så scroller de helt ned i bunden, og starter bagfra – med nummer 10 som det første resultat og arbejder sig så baglæns op til resultat nummer 1.

Grunden til dette skulle være at folk er lidt trætte af de mange reklamer i toppen af søgeresultaterne, og har mere tillid til de organiske resultater i bunden. Det giver faktisk god mening. Så måske er en top 10 slet ikke så skidt mere – måske endda bedre end en top 1.

Kategori(er): SEO

Ingen har stemt endnu, vær den første.
Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Min bedste bog om SEO

Grundbog i SEO er en bog for dig, der har brug for en no bullshit beskrivelse af, hvad du skal gøre for at optimere din hjemmeside effektivt i Google.

I bogen vil du lære alt om SEO – fra de første og vigtige strategiske overvejelser, over keyword- og markedsanalyser, til teknisk optimering, optimering af indhold, alt om linkbuilding og optimering af user engagement.’

Kort sagt – alt det du skal bruge for at komme til tops i Google (og de andre store søgemaskiner)

Bogen er udkommet i både trykt version og som e-bog. Lige nu har jeg et rigtig godt tilbud – du kan købe begge versioner med 60% rabat!

Klik her og køb Grundbog i SEO.

Se de nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Kommentarer

  1. Regin skriver

    12. april 2007 kl. 16:34

    Om ikke andet set i besoegstal saa er #10 mindst lige saa god som #2 😛

    Svar
  2. Casper Stendal skriver

    12. april 2007 kl. 16:49

    Regin> Er det noget du har belæg (ud over dettte blog indlæg) for at skrive? 🙂

    Svar
  3. Søren Sprogø skriver

    12. april 2007 kl. 17:07

    Eller også er det fordi folk ved at top 5 i de organiske søgeresultater ofte er fyldt med sites, der benytter “sjove” tricks til at komme i toppen. Og at de mere relevante sites først begynder at komme i bunden af side 1.

    Jeg har ihvert fald mere og mere lagt mærke til dette mønster hos mig selv: At jeg springer toppen over i resultatet, og leder efter resultater der kvalitetsmæssigt ikke ser så gode ud (dårlige title tekster, dårlige URL’er osv.) da disse som regel har den største relevans.

    Svar
  4. Regin skriver

    12. april 2007 kl. 17:42

    Casper Stendal: Nej faktisk – indroemmer jeg var lidt hurtig paa tasterne.

    Men selv ser jeg dog en klar tendens til at isaer 10-11 placeringer naar vi taler om “long tail” – represaenterer sig bredere end 2-3 … men saa kan det nok ogsaa taenkes at naar jeg kigger paa mine egne statistikker at jeg ikke har saa mange 2ere…

    Note to self: Taenk, skriv…

    Svar
  5. Mikkel deMib Svendsen skriver

    12. april 2007 kl. 18:37

    Yahoo’s iagtagelser skal ses i kontrast til nogle rapporter der har været ude som nærmest påstår, at der ingen værdi er hvis man ike er top 3.

    Personligt er mit SEO-mål som regel forankret i side 1 placering og en bedre representation (bedre titles og beskrivelser) end de andre.

    Svar
  6. Thomas skriver

    12. april 2007 kl. 19:44

    Måske er det derfor yahoo er begyndt at ligge reklamer nederst i deres serps

    Svar
  7. Stefan Juhl skriver

    13. april 2007 kl. 7:23

    Øv.. Så skal vi jo snart til at de-ranke vores sites 😉

    Ej, ligemeget om brugerne starter fra #1 eller #10, så er det nok stadig de bedst “sælgende” præsentationer i SERPs, der løber med størstedelen af hhv. trafik og konverteringer.

    Svar
  8. Jesper skriver

    14. april 2007 kl. 14:03

    Reklamer i toppen eller ej…

    Når jeg (som almindelig bruger af en søgemaskine) søger, så er det faktisk en generel tendens, at jeg finder de, for mig, mest relevante resultater i position 3 – 10 og måske endda i position 11 – 15, omme på side 2.

    Det er yderst sjældent, at position 1 i søgeresultatet fører til den information, som jeg ønsker at finde med min søgning. Det har jeg vænnet mig til, at sådan er det bare.

    Det har bevirket, at jeg af og til helt glemmer at undersøge linket i position 1 🙂

    Svar
  9. John skriver

    14. april 2007 kl. 16:14

    Der står i en meget købt bog.

    ( Verdens mest ulæste bestseller )

    ‘De sidste skal blive de første’

    🙂

    Svar
  10. Stefan Juhl skriver

    15. april 2007 kl. 2:29

    Jesper, det er jo en generel tendens at du ikke finder det du ønsker ved det første resultat – eksempelvis først og fremmest fordi søgemaskiner ikke forstår hvad du mener når du søger på ‘rejser’, er det backpacking eller charter-rejser du tænker på?

    John, helt klart en ulæst bestselller 😉 Jeg aner ikke hvad det er for en bog.

    Og så opsumeringen, der simpelt er, at I klikker på de resultater, der lader til at have hvad I søger efter – altså sider med en vel-optimeret titel og beskrivelse. Som Mikkel var inde på, så handler SEO også i stor grad om, hvordan sider præsenteres i søgeresultater. Og sidst, men ikke mindst, så kan det jo tænkes, at nogen har været så fremsigtede, at de ranker adskillige sider i top 10 fordi det bl.a. også handler om dominans…

    Svar

Skriv kommentar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Køb den nye SEO-bog

Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Kontakt os her

- få et uforpligtende tilbud på SEO
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Blog kategorier

  • Affiliate marketing
  • Bing
  • Blogging
  • Bøger
  • eHandel
  • Facebook
  • Foredrag & Konferencer
  • Google
  • Humor
  • Ikke kategoriseret
  • Internet Jura
  • Iværksætter
  • Jobs
  • Konverteringsoptimering
  • Kunst
  • Linkbuilding
  • Markedsføring
  • Medier
  • Mobil
  • MSN
  • Musik
  • Nyhedsbrev
  • Personligt
  • Podcast
  • Politik
  • PR
  • Reputation Management
  • Scams
  • SEA
  • SEO
  • SEO 2.0
  • SEO Uddannelse
  • Siteinfo
  • Social Media Marketing
  • Social Networking
  • Teknologi
  • Tjen penge
  • Uncategorized
  • Viral markedsføring
  • Web Analytics
  • WebmasterRadio
  • Webshop
  • Yahoo

Nyeste blog kommentarer

  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Erik Poulsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Anders Eiler (DanDomain) til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!

Kontaktinfo

deMib Holdings ApS

Buddingevej 89

2800 Lyngby
CVR nr. 28991630
(+45) 22 27 07 10
mikkel@demib.com

Seneste indlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Genveje

  • Alle mine SEO Bøger
  • Keramik fra deMib
  • Handelsbetingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Flyhjælp
  • Inkasso partner
  • Shopify XML Product Feed App
  • Joel Hyrland (partner)
  • AdArchist
  • Log ind

Følg mig her

© deMib Holdings ApS

MasterVisa
X Luk