Tail gateing
I gårsdagens udgave af StrikePoint på WebmasterRadio.fm diskuterede vi “Tail Gateing”, som David Naylor kalder det. Og hvad er “Tail Gateing” så for noget, vil mange sikkert spørge? Det er såmænd meget simpelt – det handler om at afspære andre fra at lægge sig i kølevandet (tail’en) på dine brand-søgninger. Du kender det sikkert. Man søger på dit navn eller varemærker, og som et eller flere af resultaterne på side 1 finder du konkurrenter, eller kritikere, som enten forsøger at jage “dine” kunder over i deres butik, eller blot at skræmme dem fra at handle med dig.
Man kunne således også kalde “Tail Gateing” for en form for “seach marketing brand mangement”. I alle fald et område, som flere og flere større virksomheder vil blive “tvunget” til at forholde sig til i den kommende tid.
Hvorfor nøjes med at lige nummer 1 på dine brand-søgninger? Hvorfor ikke gå efter at “eje” alle top 10 positioner? Jeps, det kan godt lade sig gøre, hvis man arbejder hårdt på det, og værdien af dette, specielt for store brands, vil jeg påstå kan være enddog meget høj. Så hvad venter du på? Tail gateing er på vej …
Knut Nägele skriver
Jeg så for nylig et eksempel på at man kan gøre dette ved at lave subdomæner for relaterede søgeord. Er det ikke sådan noget du mener?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Der er mange forskellige teknikker og strategier der kan bruges. Subdomains er blot et enkelt af redskaberne – og sjældent nok i sig selv