65% af søgebrugerne konverterer offline!
I en rapport der kom ud i tirsdags, af comScore Media Metrix påvises det at 65% af dem der søger efter produkter ender med at købe dem i butikkernes “rigtige” offline butikker. Dette tal er højere end de fleste havde gættet på …
En af de vigtige konklusioner på denne undersøgelse er, at din [tag]ROI[/tag] sandsynligvis er langt højere end det du kan måle med dine webanalytics tools – hvis du da overhovedet bruger den slags. Kort sagt, er værdien af at blive fundet i søgemaskinerne langt højere end nogen af os havde turde gætte på. Det er godt nyt for mediet, som sådan, da det dokummenterer en hidtil overset merværdi.
Undersøgelsen dækker over en bred gruppe af varetyper, fra forbrugselktronik, film, billeder, musik, tøj, smykker osv. Der viste sig en meget stor spredning fra varetype til varetype. Sjovt nok var det bl.a. computerspil der konverterede meget lavt online, og tøj der konverterede høj. begge dele havde gode konverteringer fra søgemaskinerne, samlet set, men fordelingen mellem offline og online var bare meget forskellig.
Det helt store problem lige nu er, at finde ud af hvor meget offline konvertering søgemaskinerne faktisk giver den enkelte virksomhed. Der findes ganske enkelt ikke brugbare løsninger på markedet lige nu, som er lige til at tage i brug. Men, men den øgede interesse for disse sammenhænge skal det no komme …
Du kan læse lidt flere detaljer om raporten i artilen (på engelsk) her.
Skriv kommentar