Middag med Microsoft
SMX konferencen går strygende, her i Santa Clara, Californien. I går var en tætpakket dag, der startede med en fantastisk keynote tale af Danny Sullivan, der som sædvanligt havde en masse spændende tanker at byde på om søgemaskiner, SEO, PPC og hele branchen. Det er ikke uden grund at Danny har skabt sig den possition og respekt han nyder i branchen – både fra SEO’ere og søgemaskiner.
Herefter stod den på sessions. Masser af sessions! Som sædvanligt var det begrænset hvor mange jeg selv nåede at deltage i – der er altid en masse mennesker som jeg skal snakke med. Men det er jo også næsten det vigtigste ved sådan en konference.
Efter den sidste session blev der afholdt “SMX Search Bowl” – en konkurrence mellem repræsentanter for Microsoft, Yahoo, Google, ASK og SEM/SEO-branchen. 5 hold af 2 personer. Der blev konkurreret på parartviden om søgemaskiner, søgemaskinehistorie og alverdens søgenørderi. Google vandt.
Om aftenen var jeg inviteret til en privat middag med Microsoft på en god restaurant i San Jose. Vi var kun 11 mennesker, så det gav god mulighed for at få snakket en masse om alt det der sker for tiden i branchen.
Microsoft har igennem et stykke tid intensiveret deres omgang og dialog med udvalgte SEO’ere – og det synes jeg er godt. Jo mere dialog, jo bedre forståelse – på begge sider af bordet. Jeg blev ved samme lejlighed spurgt om jeg ville komme over til Microsoft i USA og holde et foredrag for dem om mit syn på branchen. Det vil jeg naturligvis gerne. Jeg bliver ikke den første der siger ja. Andre af mine gode kollegaer, herunder Dave Naylor som jeg laver radio med, har allerede været på samme tur.
Brian Bentzen skriver
Hej Mikkel
Det lyder spændende. Jeg glæder mig allerede til, at høre mere i dine næste indlæg. Kom der nogle guldkorn fra Microsoft-folkene omkring deres Live-udspil, og hvordan de vil nærme sig Google for alvor?
Mange hilsner,
Brian Bentzen