• Kontakt
  • Ring
  • Skriv
  • Forside
  • Blog forside
  • Webshop: SEO Bøger
  • Webshop: Keramik
  • SEO Rådgivning
  • Anbefalinger
  • Anmeldelser af SEO bøger
  • Kontakt mig

  • SEO Bøger
  • Anbefalinger
    • Anmeldelser af SEO bøger
  • Blog
    • Bedste blogindlæg om SEO
  • Info
    • SEO-rådgivning
    • SEO-foredrag
    • Nyhedsbrev
    • Demib’s gæstebog
    • Kontakt
  • 0
(+45) 22 27 07 10
Skriv
Forside / Blog / eHandel / Shit happens!

17. juni 2009

Shit happens!

Skrevet af Mikkel deMib Svendsen 4 kommentarer
Ingen har stemt endnu, vær den første.

Alle kan lave fejl og alle systemer kan fejle. Den perfekte verden findes ikke. Selv hvis alle gør sig al den umage de kan. Det må vi leve med.

Det afgørende er ikke om du oplever fejl, men hvordan disse fejl håndteres. Og her er der meget store forskel …

Som virksomhed må du leve med at du aldrig kan gøre alting perfekt. Fejl VIL ske, uanset hvor omhyggelig du er med alt hvad du laver.

Og som forbruger må du også leve med, at selvom du handler med nogle dygtige og engagerede folk, så kan der ske fejl. Selv de bedste fejler ind imellem.

Shit happens!

Det vigtige er, som sagt, hvordan disse fejl håndteres. Nedenfor har jeg opstillet nogle meget simple retningslinier for, hvordan jeg som forbruger synes det er rimeligt at fejl håndteres. Og det burde altså ikke være så svært for de fleste virksomheder, at leve op til:

  1. Let kontakt
    Når jeg opdager en fejl, så skal det være let for mig at se, hvem jeg skal kontakte og hvordan, for at få rettet fejlen. Jeg forsøger altid at påføre kontaktinformationer alle de steder, hvor mine online kunder foretager en handling – f.eks. et køb eller et download.
     
  2. Hurtig respons
    Alt efter hvor alvorlig fejlen er, forventer jeg som forbruger en hurtig respons. Hvis det er en fejl der forhindrer mig i at komme videre – f.eeks i en kønsproces, ibrugtagning af produktet osv, så skal der reageres hurtigt. Jeg sidder og venter …
     
  3. Ordentlig forklaring
    Hvis fejlen blev løst med det samme, så giv en forklaring på hvorfor det skete og hvad der blev gjort for at fikse det. Jeg har ikke brug for alle de nørdede detaljer – bare et hurtigt overblik, så jeg kan se at sagen blev grebet ordentligt an. Hvis fejlen ikke ligger hos leverandøren, men er en såkaldt “fejl 40” (en fejl der skyldes et objekt der oftest befinder sig ca. 40 cm foran skærmen …), så forventer jeg en god forklaring på hvad jeg som kunde skal gøre for at undgå denne “fejl”. Giv mig noget brugbar hjælp, så jeg kan komme videre.
     
  4. Lad være med at gentage de samme fejl igen og igen
    Jeg kan som sagt sagtens leve med, at dem jeg handler med som forbruger laver fejl en gang imellem, men jeg bliver lidt irreteret hvis de samme fejl dukker op igen og igen – særligt hvis det skyldes “sløseri” eller at simple tekniske fejl bare ikke bliver ordnet som lovet.

 

I forbindelse med mit seneste ehandels-projekt – salget af min nye bog, har jeg naturligvis heller ikke helt kunne undgå fejl – både fejl fra min side, og “fejl 40” fejl. I alle tilfælde har jeg forsøgt, at overholde ovenstående simple retningslinier. Særligt har jeg oplevet, at en lynhurtig respons – helst indenfor få minutter – gør folk rigtig glade. Det er klart. Ventetid er irreterende.  

En del af de “fejl” jeg har haft skyldes en dårlig kommunikation fra min side – f.eks. har nogle haft svært ved, at finde det rigtige password til bogen. Nogle leverandører ville måske mene, at folk er dumme, når de ikke kan finde det – det står jo i mailen! Men sådan ser jeg ikke på det. Jeg opfatter det som MIN fejl, at jeg ikke formåede at kommunikere det klarere, så alle let og ubesværet kan finde password’et. Så efter jeg fik denne fejlmelding de første gange, en af de første dage bogen var på gaden, gik jeg naturligvis i gang med at forbedre det. Det ser i det konkrete tilfælde ud til at have hjulpet – og således har jeg bremset den fejl og forhåbentligt gjort en masse kommnde kunder gladere.

Hvis ovenstående retningslinier ikke følges, når jeg som forbruger oplever en fejl, så bliver jeg til gengæld sur. Det er skide irreterende hvis jeg ikke kan finde ud af hvem jeg skal kontakte og hvordan, hvis der går 100 år før jeg hører noget tilbage, hvis det svar jeg får ikke hjælper en skid eller hvis den samme fejl kommer igen og igen.

Så, spar dig selv for sure kunder – hvis du følger ovenstående retningslinier, så kan du undgå mange dårlige kundeoplevelser (ikke dem alle – ingenting er jo perfekt, men mange).

Kategori(er): eHandel, Iværksætter, Tjen penge

Ingen har stemt endnu, vær den første.
Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Min bedste bog om SEO

Grundbog i SEO er en bog for dig, der har brug for en no bullshit beskrivelse af, hvad du skal gøre for at optimere din hjemmeside effektivt i Google.

I bogen vil du lære alt om SEO – fra de første og vigtige strategiske overvejelser, over keyword- og markedsanalyser, til teknisk optimering, optimering af indhold, alt om linkbuilding og optimering af user engagement.’

Kort sagt – alt det du skal bruge for at komme til tops i Google (og de andre store søgemaskiner)

Bogen er udkommet i både trykt version og som e-bog. Lige nu har jeg et rigtig godt tilbud – du kan købe begge versioner med 60% rabat!

Klik her og køb Grundbog i SEO.

Se de nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Kommentarer

  1. Michael Kjeldsen skriver

    18. juni 2009 kl. 7:53

    Det er så sandt, som det er sagt, Mikkel!

    Gennemsigtighed, evnen til at indse egne fejl og lynhurtig responstid, er hamrende vigtige elementer i en succésfuld forretningsplan.

    Svar
  2. Kristian Sørensen skriver

    18. juni 2009 kl. 8:11

    Det er helt korrekt. En god plan till hvordan man skal forholde sig til fejl internt i virksomheden.

    Vi kan heller ikke helt undgå der sniger sig fejl i de systemmer vi leverer til kunder.

    Lige hvor meget man tester er det først når man går live med tingene man kan se hvordan det egentlig spiller. Men der sidder vi så også altid klar til at tilrette fejlene lynhurtigt.

    Svar
  3. Janno Damgaard Lassen skriver

    29. juni 2009 kl. 18:38

    Rigtigt fine tanker omkring fejlhåndtering Mikkel, især der hvor du skriver at du opfatter ting som din fejl fordi du ikke kunne kommunikere tydeligt nok, det var der mange firmaer der kunne lære en del af.

    Og vi har vist alle prøvet den med at melde en fejl, for blot at konstatere at der intet bliver rettet, det er en effektiv måde at miste kunder på…

    Jeg tror egentlig heller ikke folk er dumme, de gider bare ikke sidde og lede efter svaret, så hvis man ikke giver dem det “lige op i hovedet” er de videre…
    Det samme gælder jo indenfor konverteringsoptimering, hvor de højeste konverteringer kommer med de rigtigt placerede “calls to action” og klare beskeder om hvad man vil have folk til at gøre.

    I øvrigt under punkt 2 om hurtig respons, skriver du om kønsprocessen… der fik jeg lige nogle indre billeder der forstyrrede min læse koncentration et øjeblik… 😉

    Svar
  4. Mikkel deMib Svendsen skriver

    30. juni 2009 kl. 16:20

    Jeg må konstatere, at tasterne på mit keyboard ikke altid passer med størrelsen på mine 10 timmelfingre 🙂

    Svar

Skriv kommentar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Køb den nye SEO-bog

Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Kontakt os her

- få et uforpligtende tilbud på SEO
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Blog kategorier

  • Affiliate marketing
  • Bing
  • Blogging
  • Bøger
  • eHandel
  • Facebook
  • Foredrag & Konferencer
  • Google
  • Humor
  • Ikke kategoriseret
  • Internet Jura
  • Iværksætter
  • Jobs
  • Konverteringsoptimering
  • Kunst
  • Linkbuilding
  • Markedsføring
  • Medier
  • Mobil
  • MSN
  • Musik
  • Nyhedsbrev
  • Personligt
  • Podcast
  • Politik
  • PR
  • Reputation Management
  • Scams
  • SEA
  • SEO
  • SEO 2.0
  • SEO Uddannelse
  • Siteinfo
  • Social Media Marketing
  • Social Networking
  • Teknologi
  • Tjen penge
  • Uncategorized
  • Viral markedsføring
  • Web Analytics
  • WebmasterRadio
  • Webshop
  • Yahoo

Nyeste blog kommentarer

  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Erik Poulsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Anders Eiler (DanDomain) til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!

Kontaktinfo

deMib Holdings ApS

Buddingevej 89

2800 Lyngby
CVR nr. 28991630
(+45) 22 27 07 10
mikkel@demib.com

Seneste indlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Genveje

  • Alle mine SEO Bøger
  • Keramik fra deMib
  • Handelsbetingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Flyhjælp
  • Inkasso partner
  • Shopify XML Product Feed App
  • Joel Hyrland (partner)
  • AdArchist
  • Log ind

Følg mig her

© deMib Holdings ApS

MasterVisa
X Luk