Er SEO PPC?
Når man søger på “SEO” eller “Søgemaskineoptimering” i Google er der en del AdWords annoncer (det skifter lidt over tid), som faktisk slet ikke reklamerer for SEO eller søgemaskineoptimering, men i stedet leder til firmaer der kun reklamerer for PPC-administration.
Spørgsmålet er så hvorfor – for SEO eller søgemaskineoptimering er bestemt ikke det samme som PPC-administration. Det ville svare til at man bad om PR, og fik annoncer.
Jeg kan næsten kun se to mullige grunde:
- Enten aner de pågældende virksomheder ikke hvad de snakker om – og tror således at det at købe annoncer i f.eks. Google AdWords er det samme som SEO
- Eller også ved de det godt, men forsøger blot at tage røven på folk.
I begge tilfælde får det i hvert fald mine alarmklokker til at ringe. Jeg ville ikke anbefale mine værste fjender, at benytte en service fra et firma der enten ikke ved hvad de snakker om, eller som forsøger at snyde folk. Begge dele er uacceptabelt i mine øjne.
Søren Sprogø skriver
Kan det ikke være fordi at hvis du er ude efter SEO rådgivning, så er der en fair chance for at du ligger i målgruppen for virksomheder der kunne være interesseret i PPC-administration også?
Man kan da næsten kun håbe på, og måske gå ud fra, at de pågælde firmaer, der reklamerer, har styr på conversion tracking og derfor ved om det kan betale sig eller ej.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Uanset hvordan man vender og drejer det, er det i alle fald falsk varebtegnelse, når man på reklamen (i det her tilfælde AdWords) skriver “SEO” eller “Søgemaskineoptimering” og så forsøger at sælge PPC-administration.
Thomas Justesen skriver
Jeg tror desværre, at de prøver på at tage røven på folk, da rigtig mange “mulige” kunder, som søger på nettet efter SEO sikkert ikke ved med sikkerhed, hvad SEO er… eller for den sags skyld, hvad PPC er. Derved er det nemt at lokke kunder til at købe et PPC-produkt, men de tror, at de har købt et SEO-produkt. Det er sgu usmageligt… sådanne personer skulle hænges op i et træ og have et spark af en hest!!