Nye kurser i markedsføring i søgemaskiner
Jeg planlægger at iværksætte en række nye kurser til efteråret med fokus på effektiv markedsføring i søgemaskiner. Jeg håber på det vil blive muligt at få en lille håndfuld specialicerede kurser på plakaten, som hver især vil dække et specifikt område, metode eller problematik. Jeg overvejer emner som: “Optimering af dynamiske websites”, “kreativ udnyttelse af forums og blogs i søgemaskineoptimering” og “tips og tricks til effektiv PPC administration” – men hvad mener du? Inden jeg kommer alt for langt i planlægningen kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilke emner du gerne ville bruge en hel dag på at komme i dybden med. Klik nedenfor og smid en kommentar …
Bjarne skriver
Hej Mikkel
Alle 3 emne er meget relevante, og du bør ikke have noget problem med skaffe kursister til dem.
Personligt kunne jeg godt finde på at deltage i “Optimering af dynamiske websites”
Michael skriver
Jeg kan tilslutte mig Bjarnes kommentar – et sådan kursus kunne være kanont med mindre det koster en mindre rumfærge
niklas skriver
Jeg kan også kun tilslutte mig!
Kurt Moskjær Andersen skriver
Glimrende titler Mikkel og det var måske værd at sætte fokus på PPC-kampagner og de produkter som visse firmaer tilbyder, hvor de aggresivt ringer op og tilbyder en AdWords-kampagne med et vist antal klik for en given fast pris.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Tak Kurt. Jeg er dog ikke sikker på det er nødvendigt at “spilde” en hel dag på den slags PPC-hajer – det burde kunne kares med gentagne opfordringer til helt at holde sig fra den slags – på linie med så meget andre tvivlsomme annoncesælgere.
Man kan dog godt blive overrasket ind imellem over de mange virksomheder der hele tiden, groft sagt, bliver taget i røven. jeg synes ikke det er rimeligt at nogle tager andre folk i røven, men folk er altså også nogle gange nogle fjolser. Det kræver kun nogle ganske simple interne retningslinier helt at undgå den slags. Jeg anbefaler f.eks. normalt folk, i forhold til al markedsføring i søgemaskiner, at de enten selv går i gang med det (lidt langsomt og tidskrævende men billigt), sætter sig godt nok ind i tingene til at kunne foretage et kvallificeret køb af service og/eller produkter i markedet – eller, helt lader være! Man bør aldrig købe et produkt (SEO eller andet) af nogle der ringer, hvis man dels ikke står og har brug for produktet og dels ikke ved nok om markedet til at kunne træffe et kvallificeret valg. Så er det bedre at lade være, og så tage det når man har tid til at overskue det.
Jesper Wisén skriver
Et kursus om optimering af dynamiske websites, tror jeg kunne være rigtig godt. Er planlægningen mon begyndt?
Martin Poulsen skriver
Hej Mikkel
Et emne jeg altid har syntes er blevet forsømt er nøgleordsanalysen (især med danske nøgleord) – Dvs. analysen af hvilke søgeord man bør fokusere sin optimering i mod. Jeg mindes at have læst gang på gang hvor vigtigt dette er, og flere steder bliver der også omtalt hvilke parametre man kan vurde et søgeord/frase på baggrund af – fx. konkurrence, relevans, søgninger osv. Men jeg savner nogle konkrete forslag til hvordan en nøgleordsanalyse kunne blive foretaget fra start til slut.
Selv har følger jeg en helt konkret egenudviklet 3-trins fremgangsmåde som baseres på indsamling af data via AdWords. Men det kunne være spændende at høre hvordan andre gør.
Mine erfaringer er desuden at der er mange der slet ikke gider at undersøge dette, hvilket jeg syntes er ærgeligt, for tit og ofte er det jo umuligt at gætte sig frem til hvilke søgeord der bør fokuseres på.
Mvh. Martin Poulsen
Henrik Stenmann skriver
Hej Mikkel
Ja, vi følger ligeledes udviklingen nøje. Vi har besluttet at lave PPC-kurser, så virksomhederne selv kan lave deres online annoncering.
Vi vil være meget interesseret i et kursus i “Optimering af dynamiske websites”
Så vi kan også kun tilslutte os.
Grosen Friis skriver
Hej Mikkel
Super initiativ, det vil uden tvivl være relevant for mig!
Min prioritet ville være:
1. “Kreativ udnyttelse af forums og blogs i søgemaskineoptimering”
2. Nyt forslag: “Link opbygnings strategi(er)”. Links vægter så utrolig højt og er den parameter (I mine øjne) det er vanskeligst at ændre på!
3. Martin Poulsens glimrende ide med “nøgleordsanalysen”
4. “Optimering af dynamiske websites”
5. “tips og tricks til effektiv PPC administration”
/Grosen Friis
Mikkel deMib Svendsen skriver
Gode forslag!
Man kunne sagtens lave en hel dag med linkbuilding. Der er så utroligt mange måder man kan skabe links på at man sagtens kan bruge en hel dag på det. Og der er ingen tvivl om at det er super vigtigt!
Nøgleordsanalyse bliver nok for lidt i sig selv til en hel dag – men måske kunne det kombineres med indholdsudvikling og søgemaskineoptimeret tekst-skrivning. Altså en tekst-dag. Det er jo absolut et andet meget vigtigt område!
Pind skriver
Hej.
Vil det blive offentliggjort her på siden når/hvis kurserne bliver udbudt?
Mikkel deMib Svendsen skriver
ja! 🙂