SEO Bøger
Jeg har til siden 1999 udgivet 10 bøger om markedsføring i søgemaskiner og digital markedsføring og arbejder løbende på nye udgivelser. På denne side kan du læse om de bøger jeg har skrevet og hvor du kan få fat i dem.

Grundbog i SEO
Forlag: Eget forlag
Grundbog i SEO er min nyeste bog. Det er en rigtig god bog for alle der gerne vil være mere synlig i Google og generelt lære om SEO – uanset om du har din egen virksomhed, sidder på et bureau eller er ansat til (b l.a.) at lave SEO i en større virksomhed.
Bogen gennemgår alle de ting der skal til, for at opnå den bedste synlighed i søgemaskiner som Google – fra strategi, markeds- og keywordanalyser, teknisk SEO, indholdsoptimering, linkbuilding, user engagement optimering og effektmåling.
Bogen er, i modsætning til den store SEO 2.0 meget mere direkte og lige på og med 100% fokus på det der virker.
Du kan købe bogen i både trykt og elektronisk (e-bog) format her på websitet. Hvis du køber begge versioner samlet er der hele 33% rabat!

SEO 2.0
Forlag: Eget forlag
Efter udgivelsen af min første bog i 1999 gik der en del år inden jeg fik tid til at skrive en mere. Det blev så til gengæld til verdens hidtil største SEO-bog. I den elektroniske version fylder den lige knap 1.400 sider (!) og i den trykte version ca. 1.000 sider.
Bogen dækker så godt som alle aspekter af SEO og selvom den i dag har nogle år på bagen er der stadig rigtig meget godt at hente i den.
Naturligvis er der sket mange ting i markedet, som ikke er dækket i denne bog, men faktisk er der forbløffende meget af det der står i den, som er ligeså aktuelt og korrekt, som da det blev skrevet.

SEO – Guide til Søgemaskineoptimering
Forlag: Waimea Digital
Denne guide er en e-bog version af den gratis SEO-guide du finder på Waimea.dk. Hvis du ikke orker at læse de mange sider på nettet er den derfor et rigtig godt alternativ.
SEO-guiden er på 38 sider og gennemgår de vigtigste aspekter af SEO.

SEO Guide – 17 Tips til bedre søgemaskineoptimering
Forlag: Amino & Waimea Digital
Denne SEO-guide er en variant af den SEO-guide du også kan hente på Waimea.dk. Den er en anelse længere og opbygning er lidt anderledes – med fokus på 17 punkter du i alle fald bør se på, når du skal have optimeret dit website
Du kan få bogen helt gratis ved tilmelding til Amino’s nyhedsbrev.

How to write the best SEO-specs for a new website
Forlag: Master Succeed
Format: Kindle (Amazon) og e-bog
I denne bog kan du lære hvordan man udformer den bedste SEO-kravspecifikation til et nyt website.
Bogen er på engelsk og er nogle få år gammel, så der er kommet få nye ting til siden. Den kan alligevel være en god hjælp til dig, der skal have lavet et nyt website og gerne vil være sikker på, at du får de vigtigste SEO-ting på plads fra starten.
Du kan købe e-bogen i webshoppen her på demib.dk

Search Engine Reputation Management
Forlag: Master Succeed
Format: Kindle (Amazon) og e-bog
Hvis du er udfordret af dårlige søgeresultater, når man søger på dit navn, virksomheds navn, produkter eller brands, så har du bruge for “Search Engine Reputation Management”.
I denne bog kan du lære lidt om de forskellige muligheder, når du ønsker at dæmpe negative søgeresultater.
Bogen er på engelsk og har nogle få år på bagen, men den er stadig en god start, hvis du vil gøre noget ved negative søgeresultater.

Digital Marketing for Healthcare
Forlag: Master Succeed
Format: Kindle (Amazon) og e-bog
Denne bog er målrettet digital markedsføring i det amerikanske sundhedsmarked.
Bogen er på engelsk og har nogle få år på bagen, men kan stadig være en god inspiration, hvis du arbejder med digital markedsføring i det amerikanske sundhedsmarked.

Creating a Digital Marketing Strategy
Forlag: Master Succeed
Format: Kindle (Amazon) og e-bog
Du du skal markedsføre dig på nettet glemmer mange, at vurdere de mange forskellige strategiske muligheder inden de kaster sig over det praktiske arbejde. Stor fejl!
Med denne bog får du en god introduktion til mange af de aspekter af digital markedsføring du bør overveje, så du kan udarbejde en effektiv strategi der passer til lige netop din virksomhed.
Bogen er på engelsk og primært målrettet det ameriaksnek marked. Den har et par år på bagen, men kan stadig være til stor inspiration for mange.

SEO FAQ
Forlag: Eget forlag
Denne bog er opbygget som en lang FAQ. Jeg har forsøgt at medtage så mange af de mest almindelige spørgsmål, som folk har om SEO og give nogle brugbare svar på dem alle.
Det er blevet til intet mindre end 264 spørgsmål og svar!
Bogen har nogle år på bagen, men alligevel kan den være brugbar for mange der ønsker nogle hurtige og konkrete svar på de mest almindelige spørgsmål om SEO.

Søgemaskiner for Webdesignere
Forlag: IDG
Jeg udgav min første bog om SEO helt tilbage i 1999. Det var den første bog på dansk om SEO – eller “søgemaskinepositionering”, som vi mest kaldte det dengang og en af de første i hele verden.
Dengang i slut 90’erne var det kun meget få mennesker, der var begyndt at interessere sig markedsføring i søgemaskiner. Og stort set ingen større virksomheder tillagde det nogen som helst betydning.
På trods af det solgte bogen faktisk rigtig godt – hele oplaget på 6.000 eksemplarer røg.
Jeg har nogle ganske få eksemplarer tilbage, som du kan købe her i webshoppen.
Morten
Hej Mikkel,
Tænkte på om du snart har en ny bog på vej? For leder efter en opdateret SEO bog. Eller hvad kan du anbefale, når man nu har læst din “gamle” 2.0 bog..
Mikkel Svendsen
Jo, den nye bog finder du her: https://www.demib.dk/shop/seo-boeger/grundbog-i-seo-trykt-e-bog/
Rikke
Super godt indlæg
Det har virkelig hjulpet mig med min egen hjemmeside at læse disse SEO bøger og lære.
henning lukasen
Jeg gider ikke papirbøger
Kan jeg ikke “bare” købe den som e-bog ?
Mikkel Svendsen
Jo, det kan du her: https://www.demib.dk/shop/seo-boeger/grundbog-i-seo-e-bog/