Kraftig vækst i søgeannoncer
I følge en undersøgelse fra [tag]JupiterResearch[/tag] vil markedet for søgerelaterede annoncer, f.eks. Google Adwords, stige fra det nuværende niveau på ca. 2,6 milliarder dollars til 5,5 millarder dollars i 2009.
Det højst stigende marked for online annoncering er betalte søgerelaterede reklamer, hos Google hedder de Adwords og findes i højre side af skærmen som små annoncer. I danske kroner forventer JupiterResearch at markedet til stige fra de nuværende ca. 14,6 milliarder til ca. 31 milliarder i 2009. Set i det lys er der ikke noget at sige til at alle de store søgeportaler opruster på området, Yahoo med købet af Overture, Google med Adwords og Microsoft som i indeværende år selv vil stå for annonceringsdelen på MSN.
JupiterResearch forudser at denne udvikling vil føre til søgemaskinerne i højere grad vil satse på at give brugerne mulighed for nichesøgninger, hvormed annoncerne i endnu højere grad målrettes.
Links: ¼br /> Læs hele artiklen fra Comon¼br /> JupiterResearch
Skriv kommentar