RyanAir i muligt reputation mis-management
Hvis det virkelig er RyanAirs medarbejdere der har kommenteret på denne blog, er det virkelig et godt eksempel på, hvordan man IKKE forbedrer et forvejen blakket online ry. Reputation management kan godt være svært. Indrømmet! Men man behøver ikke ligefrem grave sit eget hul dybere på den måde, som RyanAir medarbejdere muligvis har gjort her.
Der florerer i øjeblikket påstande på Twitter om, at det skulle være RyanAir netwærk disse kommentarer kommer fra. Om det holder ved jeg ikke – men noget tyder som sagt på det. Bummer!
Joachim Løvgaard skriver
Det er helt vanvittigt jo. De er da helt blakket for situationsfornemmelse, haha!
Kasper Bergholt skriver
Kommentarerne er næsten så åbentlyst dumme, at jeg har svært ved at tro, at indlæggene ikke er konstrueret af andre med det formål at bruge Ryanair i miskredit.
På den anden side, ved man jo også, hvor meget folk kan koge over på deres firmas vegne… efter en hård dag bag skærmen…
Thomas Justesen skriver
RyanAir har nu bekræftet til CNN http://tinyurl.com/bmuznk at det var en af deres medarbejdere, som havde kommenteret på Jason Joe’ blog. MEN som om det ikke var galt nok, så har RyanAir’s talsmand Stephen McNamara nu udtalt til CNN… “It is Ryanair policy not to waste time and energy in corresponding with idiot bloggers” utrolig men der er mere 🙂 “Lunatic bloggers can have the blog sphere all to themselves”
Nu går der nok lige et par dage før denne historie er “død” på nettet og især på blogs 🙂 Det er da ubegribligt, at et firma kan have sådan en opførelse overfor en kunde og så på nettet i 2009… midt i en finanskrise!! Det er jo totalt sygt!!
Mikkel deMib Svendsen skriver
OMG! Oh my fucking God! … Nå, men det giver da materiale til et par slides mere i mine Reputation Management foredrag hehehe
Thomas Justesen skriver
Det er helt klart en god historie til et foredrag 🙂 Har lige hørt at RyanAir måske vil indføre på deres fly, at kunderne skal betale ekstra for at bruge lokumet på flyet… det virker sgu til at de har drukket af natpotten hos RyanAir 😉
Mikkel deMib Svendsen skriver
Ja, det forstår da i sandhed gøre sig selv til skydeskive i disse dage 🙂
Kasper Bergholt skriver
Nogle gange overgår virkeligheden altså fiktionen!