Renault reklamerer for hard core porno … En fejl?
Bilfabrikanten Renault har netop lanceret en række printannoncer, hvor de tager udgangspunkt i nogle af alle disse uheldige domæner vi alle sammen kender til – som f.eks. Whorepresents.com, Therapistfinder.com, Kidsexchange.com og Penisland.net.
Slogannet der følger de tre annoncer, og som fokuserer på hver sit uheldige domæne er: “Isn’t it awful when things get crowded together? Renault Logan, the roomiest car in its category.” Og det er da meget sjovt. Annoncerne er dog endt med at være ufrivilligt meget mere sjove end jeg tror Renault havde tiltænkt at de skulle være …
Problemet er nemlig, at Renault i den ene af annoncerne er kommet til at skrive forkert…. vil jeg da tro. For de har brugt mit sidste eksempel ovenfor – Penisland.net (der tilhører et uskyldigt websits med penne), men er kommet til at skrive Penisland.com, der er et hard core porno site!
Hvordan man så skal fortolke ovenstående slogan i relation til porno-sitet fremgår ikke helt. Men man tænker jo sit … 🙂
Sådan går det, når man sætter traditionelle annoncefolk til at rode med det der Internet-noget. Ja, Nettet er skam farligt!
Floth skriver
Prøv lige at klikke på pensiland.com ikke meget hardcore der…
Sådan går det når man roder med for meget porno
/Floth
Tryksager skriver
@Floth: Nu står der jo også PenisLand.com og ikke pensiland.com…
Christian skriver
Faldt lige over disse: Top 10 Worst Domain Names 20 More Unfortunate Domain Names.
Jesper Skov skriver
Eller måske er der tale om en klar strategi – den har hvertfald efterhånden prydet billedet på utallige blogs og nyhedstjenester 🙂
Mikkel deMib Svendsen skriver
Det tvivler jeg på. Jeg ved vor ponografi-forskræmte den slags virksomheder normalt er.
Nikolaj Bomann Mertz skriver
Fleggaard gør noget af det samme..
http://www.larsbachmann.dk/fleggaard-bare-bryster-lige-til-graensen.html
Det er måske ved at komme på mode.