• Kontakt
  • Ring
  • Skriv
  • Forside
  • Blog forside
  • Webshop: SEO Bøger
  • Webshop: Keramik
  • SEO Rådgivning
  • Anbefalinger
  • Anmeldelser af SEO bøger
  • Kontakt mig

  • SEO Bøger
  • Anbefalinger
    • Anmeldelser af SEO bøger
  • Blog
    • Bedste blogindlæg om SEO
  • Info
    • SEO-rådgivning
    • SEO-foredrag
    • Nyhedsbrev
    • Demib’s gæstebog
    • Kontakt
  • 0
(+45) 22 27 07 10
Skriv
Forside / Blog / Web Analytics / Track rankings med Google Analytics

6. januar 2009

Track rankings med Google Analytics

Skrevet af Mikkel deMib Svendsen 4 kommentarer
Ingen har stemt endnu, vær den første.

Min gode ven Joost har haft en gæsteskribent på bloggen, der beskriver en sjov metode til at tracke rankings ved hjælp af Google Analytics. Du kan læse hele beskrivelsen her. Metoden benytter de særlige filtre man kan opsætte med Google Analytics på en kreativ måde.

Det er bestemt ikke noget særlig god metode – efter min mening, men det er da bestemt en sjov måde at bruge Google Analytics på.

Der er flere problemer med metoden – dels viser den kun hvilken side du ranker på, ikke den nøjagtige position. Og så viser den jo kun de rankings der giver trafik – ikke de der ikke gør, og som måske burde justeres til bedre keywords. Og endelig, så bliver statistikken hurtigst svær at læse, hvis der indgår f.eks. danske karakterer i søgestrengen (og det gør der jo for de fleste danske sites vedkommende).

Men, det er absolut en sjov metode – og så er det jo helt gratis. Og om ikke andet kan det måske være med til, at flere bliver inspireret til at bruge filtrene i Google Analytics til flere ting.

Kategori(er): Web Analytics

Ingen har stemt endnu, vær den første.
Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Min bedste bog om SEO

Grundbog i SEO er en bog for dig, der har brug for en no bullshit beskrivelse af, hvad du skal gøre for at optimere din hjemmeside effektivt i Google.

I bogen vil du lære alt om SEO – fra de første og vigtige strategiske overvejelser, over keyword- og markedsanalyser, til teknisk optimering, optimering af indhold, alt om linkbuilding og optimering af user engagement.’

Kort sagt – alt det du skal bruge for at komme til tops i Google (og de andre store søgemaskiner)

Bogen er udkommet i både trykt version og som e-bog. Lige nu har jeg et rigtig godt tilbud – du kan købe begge versioner med 60% rabat!

Klik her og køb Grundbog i SEO.

Se de nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Kommentarer

  1. Thomas From skriver

    6. januar 2009 kl. 13:13

    Ja, sjovt, men kan heller ikke gennemskue hvordan det skal bruges i praksis.

    En anden lidt mere brugbar måde er, at benytte filtre til at se hvilke søgefraser der tricker adwords reklamer – det er især godt til at finde negative keywords. Se hvordan her: http://www.ga-experts.com/blog/2006/11/how-to-get-detailed-ppc-keyword-data-from-google-analytics/

    Jeg kunne forestille mig flere her allerede kender den metode? Ved nogen hvorfor det kun er muligt at se søgefrasen for nogle af keywordene, mens andre optæder uden søgefrase?

    (Mikkel, jeg håber det er ok jeg stiller det sp her, ellers kan du jo altid fjerme min kommentar 🙂 )

    Svar
  2. Joachim Løvgaard skriver

    7. januar 2009 kl. 0:00

    Tak for et dejligt indlæg Mikkel, det fik da i sandhed lige mine øjne op for filtre. Og tak for dit link Thomas.

    Glæder mig til at prøve det af i praksis!

    Svar
  3. Jacob Kildebogaard skriver

    11. januar 2009 kl. 18:56

    Glimrende tricks til Google Analytics. Ovenstående er dog meget lettere tilgængeligt hvis man i stedet benytter Indextools (Yahoo! Web Analytics). Man kan finde annoncens placering ved at filtrere direkte i entry URL. Og man behøver ikke lave hack 2 for at få det fulde søgeord.

    Google Analytics har vist gjort det til en dyd at folk der forstår heroglyffer kan få lidt ekstra ud af værktøjet. Fx forstår jeg heller ikke hvorfor Google Analytics ikke automatisk registrerer outbounds, men man i stedet skal implementere endnu et hack…

    HIlsen Jacob

    Svar
  4. Jesper Jørgensen skriver

    22. januar 2009 kl. 15:33

    @Thomas From

    At finde søgefrasen der trickede et bestemt søgeord kræver at brugerens browser videresender “Referer” information. Altså hvilken URL folk kom fra. Det kan slås fra i browserne og er det nogle per default pga. sikkerhedsinstillinger. Uden referer ingen søgefrase, derfor er den tom.

    Mvh Jesper Jørgensen

    Svar

Skriv kommentar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Køb den nye SEO-bog

Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Kontakt os her

- få et uforpligtende tilbud på SEO
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Blog kategorier

  • Affiliate marketing
  • Bing
  • Blogging
  • Bøger
  • eHandel
  • Facebook
  • Foredrag & Konferencer
  • Google
  • Humor
  • Ikke kategoriseret
  • Internet Jura
  • Iværksætter
  • Jobs
  • Konverteringsoptimering
  • Kunst
  • Linkbuilding
  • Markedsføring
  • Medier
  • Mobil
  • MSN
  • Musik
  • Nyhedsbrev
  • Personligt
  • Podcast
  • Politik
  • PR
  • Reputation Management
  • Scams
  • SEA
  • SEO
  • SEO 2.0
  • SEO Uddannelse
  • Siteinfo
  • Social Media Marketing
  • Social Networking
  • Teknologi
  • Tjen penge
  • Uncategorized
  • Viral markedsføring
  • Web Analytics
  • WebmasterRadio
  • Webshop
  • Yahoo

Nyeste blog kommentarer

  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Erik Poulsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Anders Eiler (DanDomain) til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!

Kontaktinfo

deMib Holdings ApS

Buddingevej 89

2800 Lyngby
CVR nr. 28991630
(+45) 22 27 07 10
mikkel@demib.com

Seneste indlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Genveje

  • Alle mine SEO Bøger
  • Keramik fra deMib
  • Handelsbetingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Flyhjælp
  • Inkasso partner
  • Shopify XML Product Feed App
  • Joel Hyrland (partner)
  • AdArchist
  • Log ind

Følg mig her

© deMib Holdings ApS

MasterVisa
X Luk