PPCWatch.dk – overvågning af danske PPC-priser!
Vi har i de seneste uger arbejdet på højtryk for at blive klar med dette nye website: PPCWatch.dk, der vil vise udviklingen i de danske PPC-priser, kategoriseret indenfor brancher. Sitet kører fortsat på en testserver, indtil de sidste (eventuelle) fejl er fundet og rettet, så hvis der er nogle ting der er lidt langsomme kan det skyldes dette. Vi har i forbindelse med PPCWatch.dk også oprettet en blog som du finder på blog.ppcwatch.dk. Hvis du har sørgsmål eller finder fejl på sitet så må du meget gerne sende en mail til mig på mikkel@joyzone.dk 🙂
Emil Christiansen skriver
Hi Mikkel
Hvad er PPC for noget?
Du vil måske synes at det er et dumt spørgsmål, men jeg er seriøs, jeg ved ikke hvad det er.
Mikkel deMib Svendsen skriver
Der findes ingen dumme spørgsmål her! 🙂
PPC er en forkortelse for Pay Per Click og bruges som en fælles betegnelse for de annoncer der afregnes via en klikpris, som f.eks. Google AdWords og Yahoo Seach Marketing (Overture)
Emil Christiansen skriver
Ok, tak for info 🙂
Så blev jeg det klogere.
Allan Sørensen skriver
Total i orden feature, som I har fået bikset sammen der 🙂 Q: Hvordan har I udvalgt hvilke ord, der er med i indekset? Og hvordan måler I det?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Vi har fundet frem til ordene ved at researche de enkelte brancher vi har udvalgt, via de tools som Google stiller til rådighed. Der er ingen magisk formel, men “blot” en masse hårdt manuelt arbejde 🙂
Peter K skriver
Hej Mikkel, interessant site.
Det undrer mig lidt, at du ikke benyttede den åbenlyse chance for at skrive lidt SEO spin, om de data I har fået.
Den højeste pris jeg nogensinde har betalt for et adwords klik, er 5$, og det var I en meget kort periode. CTR’en var meget dårlig, sikkert fordi at keywordet var meget bredt dækkende.
Imho er tendensen, at de generelle / upræcise keywords er de dyreste. Fordi de dækker bredt, giver det mange impressions, men lav CTR fordi ad-teksten er fuldstændig irelevant for mange søgere.
I mine øjne, kan man i de fleste tilfælde kan holde prisen nede ved at, optimere sine adds & researche keywords og sit segment bedre, samt lave onsite forbedringer af konverteringer.
I den sidste tilfælde (og det er i mine øjne den vigtigste pointe) behøver man altså pine død ikke altid byde på en 1.ste plads.
Jeg skal selvfølgelig ikke undsige mig at der stadig kan lukreres på en kampagne hvor hvert klik koster 200,- men det forekommer mig stadigt sindssygt.
Følgende springer i øjnene:
1. Der er et dovent marketingsfirma der har en dum kunde.
2. Der er en snedig virksomhed, der tager r**en på deres egne kunder så meget, at de har råd til at betale 200,- pr. klik
3. Marketingsfirmaet er ikke dumt, og kunden tager ikke r**ven på deres egne kunder. De har bare penge som skidt, og er dermed dumme fordi de ikke sender dem til mig istedet :p
Mikkel deMib Svendsen skriver
> Det undrer mig lidt, at du ikke benyttede den åbenlyse chance for at skrive lidt SEO spin, om de data I har fået.
Her på demib.dk handler det meste om søgemaskiner – spin eller ej 🙂 På PPCWatch.dk er fokus PPC-priser alene. Foreløbigt holder jeg nok fast i en forholdsvis skarp adskillelse mellem de to – men naturligvis med masser af links til de ting der rammer på tværs.