Off-line guerilla markedsføring der virker!
Fornyligt skrev jeg om en af mine store kunder, Zecco.com, der er ved at revolutionere markedet for aktiehandler ved at ville tilbyde tilbyde helt gratis handel med aktier. I går (d. 9. oktober) åbnede Zecco så for den gratis aktiehandel – og det med et brag af en off-line guerilla markedsføringskampagne på Wall Street. Med overskriften “There IS such a thing as a free meal!” blev der hele dagen i går delt gratis pølser ud på gaderne i det Amerikanske finanscentrum Wall Street ledsaget af en større demonstration af folk med skilte og slogans.
CNBC var på plettet og lavede et par flotte indslag i går. Du kan finde links til alle videoklippene her på Zecco.com (WMV). Og resultaterne er tydelige! Jeg kan desværre ikke oplyse de nøjagtige tal, men jeg kan love dig for at trafikken på websitet nærmest ekploderede. Og ikke nok med det – kvalliteten af de besøgende var (og er) forrygende. Masser af signups og masser af nye debattører i debatten. Alt i alt en rigtig god dag!
Zecco har valgt ikke at bruge noget særlig traditionel markedsføring, men satser stort set udelukkende på events som dette, organisk søgemaskineoptimering og andre “naturlige” kilder til kvallificerede besøgende, og adskiller sig således også på dette punkt fra de fleste af de store spillere i markedet som de konkurrerer med.
Endnu engang må jeg blot konstatere, at dette satme er et sændende projekt at arbejde på! Det er fedt at være med til at sætte lidtild under en så stor branche som denne 🙂
Mattias Skovhøj skriver
Google har misforstået noget her.. Adsense reklamer om emnet kvindehandel?
Jeg må indrømme, at Zecco også har vakt min interesse. Et tilsvarende boost kunne vel kreeres i Danmark?
De må have noget af et markedsføringsbudget, men man kan også sige, at de får noget ud af det!
Henrik skriver
Et ganske humoristisk aktivist-stunt og så lige i solar plexus (Wall Street). 🙂
Hvorvidt at konkurrenterne kan/vil/tør matche Zecco’s udspil – det får vi jo nok først et bud på hen ad 2007.