Ny META-kode fra MSN
MSN har netop frigivet en helt nyt META-kode, der giver webmastere mulighed for at styre om søgemaskinen skal benytte beskrivelsen fra ODP (hvis den findes) eller ej. Det har længe været et udtrykt ønske fra mange webmastere, da beskrivelserne i ODP ikke altid er gode nok, opdaterede eller bare nogenlunde korrekte. Tak for det, MSN! Nu mangler vi bare at Yahoo og Google følger trop og respektere denne META-kode også …
Der findes to varianter af META-koden:
< meta content="NOODP" name="ROBOTS" />
og
< meta content="NOODP" name="msnbot" />
Teoretisk set, vil den første henvende sig til alle søgemaskiner, og den anden kun til MSN. Men da MSN foreløbigt er den eneste søgemaskine der understøtter denne META-kode er de to META-koder i realiteten, lige nu, fuldkommen ens. Hvis Google eller Yahoo vælger at understøtte denne META-kode også vil dette naturligvis ændre sig.
MSN har beskrevet koden her, i deres blog.
Morten Bock skriver
Mangler der ikke noget efter:
“Der findes to varianter af META-koden:”?
Jeg ser bare to blanke paragraph tags 🙂
Mikkel deMib Svendsen skriver
Det har du da ret i 🙂 – jeg måtte indsætte et ekstra mellerum i starten for at få dem vist
pind skriver
hvad er din mening om javascript redirect ?
Hvad er sansynligheden for at google opdager det?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Ikke at det har så meget med de to omtalte META-koder at gøre 🙂 men for at svare på sørgsmålet så kan søgemaskinerne ret let identificere de fleste former for javaScript redirects – men dels gør de det langt fra altid, og dels er det ikke alle redirects de nødvendigvis ser på som problematiske.
det er umuligt at sætte en fast risikoprocent på JavaScript redirects for det afhænger helt af hvordan de bruges.