Markedsføring i søgemaskiner går frem med 79%
ClickZ skriver i dag om de nye tal fra Interactive Advertising Bureau UK (IAB UK).for England, at markedsføring i søgemaskiner i England er gået frem med intet mindre end 79%. Online markedsføring som helhed er gået fre med 66% – så det er markedsføring i søgemaskiner der løber af med den største del af fremgangen.
Tilsyneladende er de Amerikanske virksomheder stadig mere tilbøjelige til at flytte brand-budgetterne fra off-line til online, men de fleste eksperter spår at det vil ændre sig her også. Så de fleste tror på at den kæmpe vækst vi ser lige nu vil fortsætte i mindst et par år mere, hvorefter det muligvis vil flade lidt ud.
Online marketing er med de nuværendeomsætningstal sammenligneligt i størrelse med mange andre mediekanaler – og faktisk større end en del, f.eks. radio, outdoor og magasiner.
Som altid er det vigtigt at bemærke at disse tal fra IAB UK kun inkluderer de komercielle produkter fra søgemaskinerne. Organisk optimering, rådgivning, tools, services og alt det andet der følger med er ikke opgjort. Mit gæt er dog, at det udgør en ikke uvæsentlig andel – som så skal ligges oveni. Også på den organiske del oplever jeg en stor fremgang.
Skriv kommentar