HTHjob.dk – hvor er de henne?
Nu har jeg nogle gange set den der TV-reklame fra HTH-køkkener, hvor de forsøger at rekrutere nye folk til job hos dem. Reklamen fokuserer meget på deres nye website HTHjob.dk. Jeg synes altid det er spændende at følge lidt op på de virksomheder der brænder så mange penge af, på at reklamere for deres websites. Så da reklamen kørte igen idag tænkte jeg at jeg da lige ville kigge ind. Jeg forsøgte så med HTHjob.dk, som angivet i TV-reklamen. Men det førte ikke til noget website. Så prøvede jeg www.hthjob.dk, men det gav heller ikke noget resultat. Jeg forsøgte også med hthjobs.dk, www.hthjobs.dk, hth-job.dk og hth-jobs.dk, men men samme skufende resultat. Hvor er deres website henne, tænkte jeg så?
Jeg tjekkede så lige DK-hostmaster, for at se om de overhovedet har registreret domænet. Det har de. HTHjob.dk er registreret af HTH-køkkener d. 25.8 sidste år. Men de har ikke registreret hthjobs.dk, hth-jobs.dk eller hth-job.dk – det er ellers nogle rimeligt åbenlyse varianter, som mange sikkert vil forsøge sig med, når nu det reklamerede website ikke er der – eller fordi de ikke lige hørte hvad der blev sagt i den korte TV-reklame. I betragtning af at de forskellige domænevarianter havde kostet HTH-køkkener mindre end 1 milisekund TV-reklame kan det undre, at de ike har gidet købe dem.
Men tilbage til det der job-site. Hvor er det?
Jeg måtte opgive, og i stedet gå ind på deres eget website. ÅHHH NEJ! De bruger uprovokeret lyd på sitet. Det er til at brække sig over! Nå, men på trods af den irreterende lyd på sitet var jeg fast besluttet på at finde HTHJOb.dk. Til sidst fandt jeg en job-side på HTH-sitet. På siden praler de af deres nye website på HTHjob.dk – med et link. Det ser i hvert fald sådan ud, men hvis man tjekker koden bagved går dette link slet ikke til HTH-job.dk men til en anden side på HTH.dk websitet. Hvor er HTHjob.dk?
Jeg forsøgte så at pinge domænet. Men det gav heller ikke noget resultat – andet end denne besked, som du sikkert godt kender fra din DOS-promt: “Ping-anmodning kunne ikke finde værten hthjob.dk. Kontroller navnet, og prøv igen.”
Det ser således ud til at domænet slet ikke er sat op i deres DNS! Hvor smart er det lige. Hvor mange besøg tror de de får ud af den TV-reklame? Tror de at alle folk er ligeså ihærdige som jeg? Og hvorfor overhovedet reklamere for et website der slet ikke eksisterer?
Marcel Fuursted skriver
Det er sgu go’ humor :D.
Hvis du virkelig brænder for et job,så gør du vel også VIRKELIGT meget for at få det, ikk? Eller…
Morten Bock skriver
Jeg har lige prøvet at komme ind på sitet, og lige nu er der altså et site på hthjob.dk
Det kan være der har været driftsproblemer på sitet/linien/hosten?
Morten Bock skriver
Til gengæld er det lidt spøjs at man før serveret sitet i en iFrame hvis man besøger hth.dk men ikke hvis man besøger http://www.hth.dk
Mon ikke de skulle kigge deres dns efter i sømmene?
Henrik Stenmann skriver
Man kan virkelig undre sig over at virksomheder, som Wupti, HTH, som p.t. reklamere på TV, med opfordring til potentielle jobsøgere / kunder til at gå online. Det er det positive, men så stopper det jo også her.
De tænker salgsproces, frem for købsproces og brugeradfærd på nettet. Deres online strategi er rigtig skræmmende. Wupti har slet ikke tænkt søgemaskineoptimering ikke engang så basalt som alm. meta tags. Derudover bruger de slet ikke AdWords på f.eks. Bosch WAE28460SN som de bl.a. forhandler. Eller bare ord som vaskemaskine
HTHjob er jo en joke. Jeg skal ikke gentage Demib, men noget så simpelt som søgemaskineoptimering er der slet ikke tænkt på og når man f.eks. søger i google på hth job. Ja så kan man trykke på deres link og ryge ind på forsiden af HTH. Hvor skal man så gå hen….
Målt i omkostninger TV vs. online markedsføring – Så må der sidde nogle mediebureauer med røde ører, som synes det er for besværligt alt det der online markedsføring, så er det nemmere at brænde budgettet af på TV, Outdoor, aviser etc. for det plejer vi de jo at gøre plus så sørger de for at deres kunder får brugt deres markedsføringsbudget uden at tænke effekt.
Endnu en suppe, steg, is løsning fra et mediebureau…- Velbekomme
Henrik Stenmann
IIH copenhagen
V Bertelsen skriver
Kan det tænkes at markedsføringskronerne går derhen, hvor de gør pga. synlighed? Måske er en ordentlig søgemaskine-indsats alt for usynlig i fht. at smække nogle tv-reklamer op i hovedet på folk.
Så måske den strander på, at de højeste chefer bestyrelsen ikke har lært at Google endnu og dermed ikke påskønner en ordentlig online-indsats?