Hjem.dk – Danmarks største webbutik!
Som nogle af jer måske ved investerede jeg sidste år, gennem min firma deMib.com, i en ny stor Dansk webbutik (eller handelsportal) med navnet Hjem.dk. Efter længere tids arbejde er vi nu klar med en helt ny version af websitet. Jeg synes det er blevet rigtig flot. Du kan se den nye version af Hjem.dk på … ikke overraskende Hjem.dk 🙂
Hjem.dk er et af de første større PPE – Pay Per Equity projekter vi er gået ind i. PPE er noget jeg kommer til at skrive endnu mere om i den kommende tid. Det er en spændende forretningsmodel, som jeg tror meget på.
Udover deMib.com er også helloWeb (tidligere Juul & stejle), LundKenner (Morten Lund og Søren Kenner), samt et par mindre investorer, med i ejerkredsen. Vi arbejder alle, med hver vores højt specialicerede ekspertiser, på at gøre Hjem.dk til en kæmpe success.
Det meste af Hjem.dk holdet
Fra venstre ses: Mark Sonne Kharazmi, Thomas Thomsen, Jørgen Juul, Stefan Bech, Thomas Dybdahl, Anders Hjarnaa, Mikkel deMib Svendsen, Rasmus Nørgaard Bek, Jens Ole Kjærgaard-Hansen.
Billedet er taget sidste år da vi underskrev aftalerne for samarbejdet og etableringen af firmaet OneStopShopping ApS, der driver Hjem.dk.
Hjem.dk har i dag over 300.000 varenumre og er dermed en af Danmarks absolut største online webbutikker. Vi startede med at fokusere på hårde hvidevarer og EL-artikler, men har udvidet meget siden. I dag kan du finde alt fra havemøbler, postkasser, grill-udstyr og udekøkken til legetøj, hi-fi udstyr, brændeovne og drivhuse. Alt til hjemmet – og lidt til … Og sortimentet udvides hele tiden, nye områder kommer til og flere leverandører kommer på.
Ambitionerne er store for Hjem.dk – heldigvis er ekspertiserne det også. Og det er det der er hele pointen med en solid PPE-aftale som denne: At sikre de bedst mulige ekspertiser med den højest mulige loyalitet overfor projektet.
Og jeg synes det er lykkedes meget godt. Det er i hvert fald et fantastisk godt team. Alle partnere arbejder virkelig hårdt og loyalt for projektet. Og det er i sidste ende noget af det bedste grundlag man kan få for en god forretning.
Jeg glæder mig meget til at arbejde videre med Hjem.dk. Med så mange typer af varer er de kreative muligheder næsten uendelige.
Som tidligere nævnt stopper det dog langt fra her. Jeg forventer i de kommende år, at kaste mig over flere andre PPE-baseret projekter. Og som altid er du meget velkommen til at sende mig en email på mikkel@joyzone.dk, hvis du sidder med et projekt, som du tror jeg ville være interesseret i.
Søren Sprogø skriver
Øh, har i ikke kørt med den version i noget tid?
Hvornår lancerede i den nye version, og hvad er nyt?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Jeg har været lidt sløv med at skrive dette inmdlæg, så jo, den har kørt nogle uger. Men der var lidt indøringsproblemer med serverne, så jeg trak den lige lidt 🙂
Bo Tranberg skriver
Super, så bliver det nemt i fremtiden at forklare ens programør hvad man med SEO optimeret shop mener 🙂
Hvor skiller hjem.dk sig ellers ud, udover størrelsen? Priserne er jo middelklasse, så “blot” en god, pålidelig webshop?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Omfanget af varetyper er i sig selv ret unikt i Danmark. Men derudover særlig fokus på kundebetjening, service og support, og er i øvrigt drevet af en erfaren “købmand” i det daglige. Dte opdager man naturligvis kun hvis man handler der 🙂
På nogle produkter har vi rigtig gode priser, på andre er vi mere middel. Prisen er ikke den vigtigste faktor for os og mange af de kunder vi handler med – det er derimod først og fremmest en rigtig god behandling – før, under og efter køb.
Brian Nielsen skriver
Ligger I med et meget stort lager eller køre det via dropshipping som wupti ?
Mikkel deMib Svendsen skriver
Vi har ikke noget kæmpe lager. Mange af de store ting sendes direkte fra producentens lager til kunden. Der er dog en stigning i varer vi selv lagerfører, da vi på nogle områder kan få de bedste priser, avance og service på den måde.
Søren Sprogø skriver
Bo: Det er nu langt fra alt der er perfekt på Hjem.dk, så lad være med at bruge den som en best-case i nuværende tilstand!
Jeg nævner i flæng:
– Mangelfulde meta-tags (mange sider har generiske tags).
– Enorm viewstate, også på sider hvor viewstate ikke er nødvendig.
– Ingen håndtering af PC’er uden flash. Hvilket faktisk er overraskende mange.
Jeg er sikker på de har haft travlt, og SEO rangerer ikke højere på prioritetslisten end stabilitet og integration i sådan et projekt.
Alt i alt et rigtigt flot projekt! Langfra perfekt, men bestemt noget i kan være stolte af også så kort tid efter lanceringen!
Mikkel deMib Svendsen skriver
> Mangelfulde meta-tags (mange sider har generiske tags).
Nej, på alle de sider som vi gider optimere (først og fremmest produkter og kategorier) er der unikke META-data. Resten er lige meget 🙂
> Enorm viewstate, også på sider hvor viewstate ikke er nødvendig.
View_state burde generelt forbydes ved lov 🙂
Jeg mener ikke det hører hjemme på noget som helst site – det burde gemmes i en back-end tabel i stedet for. Men det er en evig diskussion jeg har med .NET udviklere – indtil videre er det faktisk kun Microsoft selv, der er enige med mig hehe
> Ingen håndtering af PC’er uden flash. Hvilket faktisk er overraskende mange.
Statistikken for hele 2007 viser at det for vores vedkommende er ca. 2% – ud af alle brugere (PC, Linux, Mc osv). Det kan vi godt leve med.
Søren Sprogø skriver
Ja i er ikke de eneste der har problemer med viewstate…
…Prøv at tage et kig på dennne produktside hos den nyligt åbnede konkurrent Happii.dk:
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=101073
Puha….
Mikkel deMib Svendsen skriver
> Ja i er ikke de eneste der har problemer med viewstate…
Jeg har i det midste fået sparket vores view_state ned i bunden af koden – så laver den en del mindre skade 🙂