Hello World! Der findes ikke noget Europa!
Jeg har skrevet en lidt længere gæste-artikel – en lille opsang, kunne man næsten kalde det, til websitet SearchCowboys om, hvordan specielt Amerikanere helt misforstår det Europæiske marked. Du kan læse hele artiklen (på engelsk) her: http://www.searchcowboys.com/guestposts/700
Claus Heinrich skriver
Fantastisk opsang Mikkel. Du kommer med glimrende eksempler på hvorfor US sites falder bravt igennem herhjemme og resten af Europa.
Især den mærkelige metode jeg har set meget og som du nævner med at gentage ting, highlighte og igen opsummere. – Man får netop tanken, hallo, tror i jeg er total åndsvag – jeg har fattet det de første 3 gange i har nævnt jeres fordele. Og de køre meget i den samme rille fra erhverv til erhverv.
Ser dog flere og flere i Europa der faktisk laver helt gode “country specific sites” – og især hotel branchen i sydeuropa er ret aggressive med at lave gode og korrekte oversættelser, samt markedsføring i fx. DK – en trend der har vokset godt over de sidste par år. (på baggrund af mere end 10 kataloger jeg driver i DK og SE)
Anette skriver
Der er jo nok en del danskere, som også kan have glæde af artiklen: Det er ikke nok at oversætte et site til tysk for at sælge til Tyskland. Rigtig god læsning.
Johnny Speiermann skriver
Et godt eksempel på, hvordan man tilpasser sig ‘lokal’markedet inden for spilversionering: http://www.gamesradar.com/f/box-art-lost-in-translation/a-2008031114295215083