Googleisering af pressemeddelelser
Journalister har vidst det i langt tid – og du bør også vide det: Artikler i online publikationer, hvor man kan få presset “Google” ind i overskriften får mange gange flere besøg end alle andre artikler! Google sælger. Det ved de fleste gode online journalister og bloggere godt og derfor gør de sig også store anstrængelser hver dag for, at få klemt “Google” ind så mange steder som muligt – uanset hvor relevant det så lige er
Nedenfor har jeg lavet en lille gennemgang af en håndfuld websites, og deres Googleisering …
Computerworld.dk
Indekserede sider i Google: 514.000
Indekserede sider om “google”: 254.000
Google InTitle: 13.200
Googleiserings-procent: 49,42%
Title Googleiserings-procent: 2,57%
Comon.dk
Indekserede sider i Google: 136.000
Indekserede sider om “google”: 22.500
Google InTitle: 1.260
Googleiserings-procent: 16,55%
Title Googleiserings-procent: 0,93%
Erhvervsbladet.dk
Indekserede sider i Google: 78.700
Indekserede sider om “google”: 3.660
Google InTitle: 135
Googleiserings-procent: 4,65%
Title Googleiserings-procent: 0,17%
Newz.dk
Indekserede sider i Google: 497.000
Indekserede sider om “google”: 56.600
Google InTitle: 567
Googleiserings-procent: 11,39%
Title Googleiserings-procent: 0,11%
demib.dk
Indekserede sider i Google: 1.060
Indekserede sider om “google”: 1.030
Google InTitle: 100
Googleiserings-procent: 97,17%
Title Googleiserings-procent: 9,33%
🙂
Markus Jalmerot skriver
That was a good find. Jeg er enig i at aviserne ofte indeholde søgeordet ‘Google’ i titlen, overskrifter og indhold.
Nogle gange uden nogen gyldig grund, bortset fra at du kan se, at Google PR arbejde værker og journalister elsker at rose dem.
Også bemærket, da længe siden, at nogle af posterne i min blog med mest trafik hade med Google i titlen.
Kim Andersen skriver
Interessant artikel faktisk Mikkel.
Og man må sige at du ligger lunt til i svinget sammenlignet med de andre “store” nyhedssider.
Men klart noget jeg vil tage med og tænke over når der skal skrives nye artikler til bloggen…