Sverige boycutter Google AdWords!
I Sverige har der været en boycutt af Google AdWords under opsejling i de seneste uger. Det er særligt de store medieburauer som er sure over, at Google ikke behandler dem og deres kunder på en anstændig måde. Det kender vi bestemt også til her fra Danmark, skal jeg lige hilse at sige. Ja, i hele verden, in fact! Dette har så ført til at at den svenske forening for mediebureauer officielt har indledt en boycutt af Google AdWords.
Google er naturligvis sure og helt uforstående overfor det, men sådan reagere de jo altdi når hele verden ikke bare gør som de diktere os. At Google i Sverige så ledes af en af de ubetinget mest usympatiske mennesker i denne branche har nok heller ikke hjulpet på forhandlingerne. Jeg er langt fra den eneste der opfatter manden som en rablende idiot.
Jeg synes det er flot at svenskerne har kunne organisere en sådan boycutt – jeg er ret overbevist om, at det nok skal få Google til bordet med lidt mere realistiske og imødekommende briller på. Jeg ville ønske den danske branche havde sammenhold og nosser nok til at gøre det samme.
Skriv kommentar