Google sælger SEO-delen af Performics fra!
Der gik ikke så lang tid som man kunne have frygtet, før Google valgte at melde klart ud: De ønsker (naturligvis) ikke at drive SEO virksomhed, da de godt kan se, det er en kæmpe interessekonflikt.
Jeg omtalte sagen forleden dag, og vi har også presset på i Strikepoint. Og med vores 1 million fans, så har det også en vis vægt 🙂
De har således besluttet at opdele selskabet i to: Affiliate marketing og SEO/SEM. Det er kun affiliate delen de beholder – den anden del af Performics vil blive solgt fra.
Hvem køberen bliver vides endnu ikke, men min gæt er, at det bliver et af de meget store bureauer, da prisen sikkert ikke vil blive lille.
Du kan læse en kort omtale af beslutningen på bl.a. Matt Cutts blog.�
Lars Bachmann skriver
Det er vel som forventet?
Som du selv har nævnt, så vil Google af indlysende årsager ikke selv kunne drive en SEO virksomhed, så uanset det store pres der har været på Google i denne sag, ang. Performics SEO del, så ville de nok have solgt fra, uanset hvad.
Men de skulle nok have meldt klart ud fra starten, at det var deres hensigt at sælge SEO delen fra.
Martin H. Møller skriver
Det var på tide…
Jesper Jørgensen skriver
Hej Mikkel
Det anede mig nok at du ville lave en post omkring dette da jeg så Matts blog. Personligt var jeg nu ikke så nervøs for om de skildte SEO delen ud. Hensynet til opkøbte medarbejdere kan være een årsag til timingen af nyheden.
Mvh Jesper