Nyt link-tool fra Google
Google har i går lanceret et helt nyt link tool, som giver os meget af den data som vi længe har savnet. Du skal have oprettet dit site under Googles Webmaster Tools for at få adgang til denne data. Det er gratis at benytte, og i modsætning til hvad mange tror, kræver det ikke at man benytter Google Sitemaps (som jeg anbefaler man holder sig helt fra!)
Med det nye link tool fra Google får du adgang til en hel masse data om hvem der linker til dine forskellige sider og hvor mange. Du kan se de samlede tal og tal for den enkelte side. Det er noget vi længe har manglet. I lang tid har den gamle link: komando nemlig ikke rigtig virket som den skal.
Det er sgu ret fedt! Mange tak, Google! 🙂
dennis olsen skriver
Hej Mikkel
Ja det er lækkert med det nye værktøj – man skal bare lige huske at bekræfte ejerskabet igen før det virker – Hvorfor anbefaler du at man ikke bruger google sitemap?
Marcel Fuursted skriver
Hej, Dennis 🙂
Se denne tråd om Google Sitemaps
Jan Nybo skriver
Hej.
Jeg har problemer med at bekræfte ejerskab ifm. Google’s webmaster tools. Jeg har en butik på scannet. Er der gode råd til at gøre dette?
På forhånd tak 🙂
Mikkel deMib Svendsen skriver
Du bliver nok nødt til at tage fat i Scannet og få dem til at lægge den nødvendige fil ind, hvis du ikke selv har mulighed for det.
Rosenstand skriver
Hej Jan
Du skal blot vælge bekræftelse med et tag i stedet for med en fil – det gør du i administrationen af Webmaster Tools. Derefter sætter du “verification tag” ind i dit sidehoved under menupunktet “Sidehoved/Sidefod” i din shops administration. Og hokus pokus 😉
Søren skriver
Hej Rosentand,
Har også en shop fra Scannet, men kan ikke få det til at virke. Scannet placere sidehoved uden for sektionen og det acceptere Google ikke. Har talt med Scannets support, og de vil ikke lægge en fil på serveren og kan ikke løse problemet med placering af sidehoved.
Så desværre ingen hokus pokus 🙁
Rosenstand skriver
Hej Søren
Du har desværre ret. Det er lidt en skam, at der er så langt mellem “dagens virkelighed” på nettet og forandringsvilligheden hos ScanNet. Men de lærer det måske en dag.