• Kontakt
  • Ring
  • Skriv
  • Forside
  • Blog forside
  • Webshop: SEO Bøger
  • Webshop: Keramik
  • SEO Rådgivning
  • Anbefalinger
  • Anmeldelser af SEO bøger
  • Kontakt mig

  • SEO Bøger
  • Anbefalinger
    • Anmeldelser af SEO bøger
  • Blog
    • Bedste blogindlæg om SEO
  • Info
    • SEO-rådgivning
    • SEO-foredrag
    • Nyhedsbrev
    • Demib’s gæstebog
    • Kontakt
  • 0
(+45) 22 27 07 10
Skriv
Forside / Blog / Blogging / Facebook forbyder kommerciel udnyttelse af profiler!

12. august 2009

Facebook forbyder kommerciel udnyttelse af profiler!

Skrevet af Mikkel deMib Svendsen 4 kommentarer
Ingen har stemt endnu, vær den første.

I en ny opdatering af Facebooks regler er der kommet et nyt afsnit med, der forbyder, at man bruger sin Facebook profil til “egen vindings skyld” – herunder også salg af reklamer til andre.

Selvom jeg normalt er imod alt for stramme regler, så synes jeg faktisk det her er rigtig fornuftigt! Betalte indlæg i de sociale medier (blogs, Twitter, Facebook osv.) gør medierne mindre troværdige – og naturligvis særligt dem der deltager i det. Så det er fornuftigt, at Facebook strammer lidt op på det her område.

Du kan læse lidt mere om opdateringen her eller det aktuelle uddrag her.

Tilsyneladende er dette tiltag i høj grad lavet for at dæmme op for firmaer som Magpie og Twittad, der på det seneste har kastet sig over Twitter. Men såvidt jeg kan læse dækker de nye regler enhver form for kommerciel udnyttelse af din profil. Således vil det også, rent juridisk, pænde ben for de danske tiltag der har og er på området, hvor personer har bygget profiler med en masse venner op udelukkende for at kunne tjene penge på at sælge annonceplads til andre.

Det er jeg egentligt meget godt tilfreds med. Ikke fordi jeg ikke godt kan unde folk at tjene penge. Jeg synes bare, at betalte indlæg hører til et andet sted end i de sociale medier. Det minder mig lidt for meget om en eller anden irreterende MLM-sælger, der brager ind til en hyggelig fest og insisterer på at alle skal høre på hans salgstale for nogle ligegyldige plastikbaljer. Luk røven og fis af, fister! 🙂

Kategori(er): Blogging

Ingen har stemt endnu, vær den første.
Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Min bedste bog om SEO

Grundbog i SEO er en bog for dig, der har brug for en no bullshit beskrivelse af, hvad du skal gøre for at optimere din hjemmeside effektivt i Google.

I bogen vil du lære alt om SEO – fra de første og vigtige strategiske overvejelser, over keyword- og markedsanalyser, til teknisk optimering, optimering af indhold, alt om linkbuilding og optimering af user engagement.’

Kort sagt – alt det du skal bruge for at komme til tops i Google (og de andre store søgemaskiner)

Bogen er udkommet i både trykt version og som e-bog. Lige nu har jeg et rigtig godt tilbud – du kan købe begge versioner med 60% rabat!

Klik her og køb Grundbog i SEO.

Se de nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Kommentarer

  1. Nikolaj Bomann Mertz skriver

    17. august 2009 kl. 23:08

    Hej Mikkel, tak for informationen! Men..

    Altså, vil det sige at man ikke på oprette en “profil” på facebook, som privatpersoner bruger, til kommercielt brug for sin virksomhed fx.? Eller hvordan skal det forstås?

    Mvh.
    Nikolaj Bomann Mertz

    Svar
  2. Mikkel deMib Svendsen skriver

    18. august 2009 kl. 1:17

    Sådan som jeg forstår det er det mere videresalg de forsøger at stoppe – altså det at opbygge profiler, som så sælger distribution til profilens venner for betaling. De ønsker nok ikke, at andre kan bygge annoncenetværk ovenpå deres website.

    Svar
  3. Niklas Stephenson skriver

    18. august 2009 kl. 22:34

    Det er vel helt forståeligt. Det handler vel også om at dem der så benytter Facebook til egne virksomheder egentligt skal lave en facebook page og ikke en “profil”.
    Jo renere linjer der er mellem privatpersoner og virksomheder på facebook jo mere legitimt tror jeg det bliver at benytte facebook i og omkring virksomheden.

    Jeg ser også et stort problem med betalte indlæg på sociale medier, spændt på at se om det er noget twitter vil lave et tiltag imod da deres åbne platform giver rigtig god grobund for den slags reklamer!

    Svar
  4. Janno Damgaard Lassen skriver

    11. september 2009 kl. 10:28

    Det lyder nu meget fornuftigt, da de ellers risikerer at det underminere deres troværdighed, og udvander facebook som medie.

    Det lyder spændende med de plastikbaljer, er det en deal man kan komme med på? 🙂

    Svar

Skriv kommentar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Køb den nye SEO-bog

Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Kontakt os her

- få et uforpligtende tilbud på SEO
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Blog kategorier

  • Affiliate marketing
  • Bing
  • Blogging
  • Bøger
  • eHandel
  • Facebook
  • Foredrag & Konferencer
  • Google
  • Humor
  • Ikke kategoriseret
  • Internet Jura
  • Iværksætter
  • Jobs
  • Konverteringsoptimering
  • Kunst
  • Linkbuilding
  • Markedsføring
  • Medier
  • Mobil
  • MSN
  • Musik
  • Nyhedsbrev
  • Personligt
  • Podcast
  • Politik
  • PR
  • Reputation Management
  • Scams
  • SEA
  • SEO
  • SEO 2.0
  • SEO Uddannelse
  • Siteinfo
  • Social Media Marketing
  • Social Networking
  • Teknologi
  • Tjen penge
  • Uncategorized
  • Viral markedsføring
  • Web Analytics
  • WebmasterRadio
  • Webshop
  • Yahoo

Nyeste blog kommentarer

  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Erik Poulsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Anders Eiler (DanDomain) til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!

Kontaktinfo

deMib Holdings ApS

Buddingevej 89

2800 Lyngby
CVR nr. 28991630
(+45) 22 27 07 10
mikkel@demib.com

Seneste indlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Genveje

  • Alle mine SEO Bøger
  • Keramik fra deMib
  • Handelsbetingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Flyhjælp
  • Inkasso partner
  • Shopify XML Product Feed App
  • Joel Hyrland (partner)
  • AdArchist
  • Log ind

Følg mig her

© deMib Holdings ApS

MasterVisa
X Luk