• Kontakt
  • Ring
  • Skriv
  • Forside
  • Blog forside
  • Webshop: SEO Bøger
  • Webshop: Keramik
  • SEO Rådgivning
  • Anbefalinger
  • Anmeldelser af SEO bøger
  • Kontakt mig

  • SEO Bøger
  • Anbefalinger
    • Anmeldelser af SEO bøger
  • Blog
    • Bedste blogindlæg om SEO
  • Info
    • SEO-rådgivning
    • SEO-foredrag
    • Nyhedsbrev
    • Demib’s gæstebog
    • Kontakt
  • 0
(+45) 22 27 07 10
Skriv
Forside / Blog / Markedsføring / Click Quality Council (CQC) opstiller krav til klikkvalitet

28. april 2007

Click Quality Council (CQC) opstiller krav til klikkvalitet

Skrevet af Mikkel deMib Svendsen 3 kommentarer
Ingen har stemt endnu, vær den første.

Click Quality Council (normal forkortet til CQC) er en anti click-fraud gruppe startet af PPC-analyse firmaet Click Forensics. Jeg kender ikke så meget til dem, men jeg har snakket med dem et par gange til konferencer, hvor de på det seneste har rendt rundt og snakket med folk. De virker meget fornuftige.

Click Quality Council har på baggrund af de mange interviews de har lavet med folk, opstillet 8 principper for at sikre en ordenlig klikkvalitet. Nedenfor finder du min danske oversættelse af dem.

Du kan finde den originale liste her.

  1. Annoncører skal ikke betale for dobbeltkliks eller gentagne kliks fra samme brugersession
  2. Annoncører skal ikke betale for kliks der kommer fra robotter
  3. Annoncører skal have kontrol over hvor og til hvem annoncerne vises for
  4. Domæne- og IP lister til ekskludering af uønskede besøgende fra søgemaskinerne skal være enkle at bruge og vedligeholde
  5. Søgemaskinerne skal levere detaljeret information til annoncørerne om, hvor de besøgende kommer fra, som der skal betales for
  6. Annoncører skal ikke betale for besøgende der kommer udenfor det land som kampagnen er målrettet imod
  7. Søgemaskinerne skal benytte en uvildig trediepart til validering af de kliks der faktureres for, på linie med tilsvarende kontrolordninger mange andre medier har.
  8. Søgemaskinerne skal stille bedre redskaber til rådighed for annoncørerne, så de kan afstemme deres kampagner

 Der var et par af punkterne der var lidt svære at oversætte helt præcist, men det er så godt det bliver lige nu 🙂

Men hvad mener du?

Det kan godt være listen ikke er perfekt, men jeg synes det er et meget godt skridt i den rigtige retning. Og jeg kan godt tilslutte mig den.

Kan du tilslutte dig ovenstående krav?

Jeg kan specielt godt lide kravet om at søgemaskinerne får sat en trediepartsvalidering op. Det er det eneste rigtige. Hverken søgemaskinerne eller annoncørerne kan alene afgøre om der bør betales for et klik – det kan kun en uvildig trediepart, der opererer indenfor nogle rammer som er kendt af annoncører og søgemaskiner. Det er fair for alle.

Et af de vigtige mål med disse krav er, at skabe større tillid til online markedsføring og PPC. Det er ikke som sådan for at drille søgemaskinerne eller pege fingre ad dem. Søgemaskinerne er jo i første række til at vinde ved en højere tillid til PPC-markedet og online markedsføring.

Jeg kan godt lide metoden med denne “possitiv-liste” – det er mere fremadrettet end bare at kritisere de fejl søgemaskinerne laver på dette område. Det virker mere imødekommende at komme med en liste over de mål man gerne vil nå – frem for en liste over alle de fejl man mener de andre laver.

Anyway, jeg snakker som sædvanligt for meget. Hvad synes du? Kan vi alle bakke op om denne liste – om ikke andet, så til at starte med?

Hvad mener du?

Kategori(er): Markedsføring, Teknologi

Ingen har stemt endnu, vær den første.
Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Min bedste bog om SEO

Grundbog i SEO er en bog for dig, der har brug for en no bullshit beskrivelse af, hvad du skal gøre for at optimere din hjemmeside effektivt i Google.

I bogen vil du lære alt om SEO – fra de første og vigtige strategiske overvejelser, over keyword- og markedsanalyser, til teknisk optimering, optimering af indhold, alt om linkbuilding og optimering af user engagement.’

Kort sagt – alt det du skal bruge for at komme til tops i Google (og de andre store søgemaskiner)

Bogen er udkommet i både trykt version og som e-bog. Lige nu har jeg et rigtig godt tilbud – du kan købe begge versioner med 60% rabat!

Klik her og køb Grundbog i SEO.

Se de nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Kommentarer

  1. Markus Loong Brandt skriver

    28. april 2007 kl. 21:54

    Det der egentlig har irriteret mig mest er at feks. google kan slippe afsted med ikke at vise logfiler for at bevise at der ikke var et clickfraud, selvom man kommer med beviser fra sin side.
    Så punkt 5 er en vinder for mig (de andre selvfølgelig også)

    Svar
  2. Christian Foged skriver

    29. april 2007 kl. 10:21

    Jeg syntes helt klart at det er en fornuftigt initiativ. Som du selv nævner er især 3. parts validering en RIGTIG god ide. Når man går i gang med SEM er det umiligt at komme uden om Google, og de er så store efterhånden at de kan stille krav somde vil – og mistænker der fejlrate for at være mistænkelig lav.

    …men selvfølgelig er robotklik, landeafgrænsninger mm selvfølgelig også at foretrække.

    Svar
  3. Mikkel deMib Svendsen skriver

    29. april 2007 kl. 10:51

    Jeg vil bare lige understrege at ovenstående krav gælder alle PPC-leverandører – ikke bare Google, omend Google på vores breddegrader er mere dominerende end andre steder 🙂

    Svar

Skriv kommentar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Køb den nye SEO-bog

Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Kontakt os her

- få et uforpligtende tilbud på SEO
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Blog kategorier

  • Affiliate marketing
  • Bing
  • Blogging
  • Bøger
  • eHandel
  • Facebook
  • Foredrag & Konferencer
  • Google
  • Humor
  • Ikke kategoriseret
  • Internet Jura
  • Iværksætter
  • Jobs
  • Konverteringsoptimering
  • Kunst
  • Linkbuilding
  • Markedsføring
  • Medier
  • Mobil
  • MSN
  • Musik
  • Nyhedsbrev
  • Personligt
  • Podcast
  • Politik
  • PR
  • Reputation Management
  • Scams
  • SEA
  • SEO
  • SEO 2.0
  • SEO Uddannelse
  • Siteinfo
  • Social Media Marketing
  • Social Networking
  • Teknologi
  • Tjen penge
  • Uncategorized
  • Viral markedsføring
  • Web Analytics
  • WebmasterRadio
  • Webshop
  • Yahoo

Nyeste blog kommentarer

  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Erik Poulsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Anders Eiler (DanDomain) til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!

Kontaktinfo

deMib Holdings ApS

Buddingevej 89

2800 Lyngby
CVR nr. 28991630
(+45) 22 27 07 10
mikkel@demib.com

Seneste indlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Genveje

  • Alle mine SEO Bøger
  • Keramik fra deMib
  • Handelsbetingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Flyhjælp
  • Inkasso partner
  • Shopify XML Product Feed App
  • Joel Hyrland (partner)
  • AdArchist
  • Log ind

Følg mig her

© deMib Holdings ApS

MasterVisa
X Luk