• Kontakt
  • Ring
  • Skriv
  • Forside
  • Blog forside
  • Webshop: SEO Bøger
  • Webshop: Keramik
  • SEO Rådgivning
  • Anbefalinger
  • Anmeldelser af SEO bøger
  • Kontakt mig

  • SEO Bøger
  • Anbefalinger
    • Anmeldelser af SEO bøger
  • Blog
    • Bedste blogindlæg om SEO
  • Info
    • SEO-rådgivning
    • SEO-foredrag
    • Nyhedsbrev
    • Demib’s gæstebog
    • Kontakt
  • 0
(+45) 22 27 07 10
Skriv
Forside / Blog / eHandel / Forbrugerne går udenom brand-websites når de shopper online

10. august 2010

Forbrugerne går udenom brand-websites når de shopper online

Skrevet af Mikkel deMib Svendsen 4 kommentarer
Ingen har stemt endnu, vær den første.

ECommera har interviewet 2.000 engelske forbrugere om deres online handelsvaner og blandt de konklussioner, der har vagt mest opsigt er, at forbrugerne går uden om brand-websites, når de skal købe de kendte brands.

Det undrer mig nu ikke. For de fleste brand-websites er langt underlegne i forhold til de fleste andre salgs-orienterede websites. De er alt for optaget af branding – og alt for lidt fokuseret på salg.

Undersøgelsen viser også, at hele 35% af de adspurgte forbrugere foretrækker at handle i shops de finder i søgemaskinerne. Dette understreger, hvor vigtigt det er, at være rigtig godt synlig her. 35% er en stor andel af forbrugerne at gå glip af!

Lidt mere paradoksalt er det, at 46% lægger vægt på, at de brands de køber online – og altså ikke fra brand-websites, er at finde på byens store strøg. De vil altså SE produkterne på strøget – men smutter så ind i den billigste online butik de kan finde, for at shoppe. Det er kun ca. 15% der foretrækker at gå på strøg-butikkernes websites. Det er jo lidt af en udfordring for dem der driver off-line butikker!

Ikke overraskende lægger 7 ud af 10 stor vægt på anbefalinger fra familie og venner. Det er her de sociale medier for alvor kommer ind i billedet.

Du kan læse en kort omtale af undersøgelsen her.

Kategori(er): eHandel

Ingen har stemt endnu, vær den første.
Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Min bedste bog om SEO

Grundbog i SEO er en bog for dig, der har brug for en no bullshit beskrivelse af, hvad du skal gøre for at optimere din hjemmeside effektivt i Google.

I bogen vil du lære alt om SEO – fra de første og vigtige strategiske overvejelser, over keyword- og markedsanalyser, til teknisk optimering, optimering af indhold, alt om linkbuilding og optimering af user engagement.’

Kort sagt – alt det du skal bruge for at komme til tops i Google (og de andre store søgemaskiner)

Bogen er udkommet i både trykt version og som e-bog. Lige nu har jeg et rigtig godt tilbud – du kan købe begge versioner med 60% rabat!

Klik her og køb Grundbog i SEO.

Se de nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Kommentarer

  1. Mathias Bak skriver

    10. august 2010 kl. 12:52

    Spændende undersøgelse. Dog finder langt flere end 35% finder deres mærkevarer via søgemaskinerne, men det de nok ikke selv ;-).

    Svar
  2. Torben Lage Frandsen skriver

    11. august 2010 kl. 0:13

    Meget interessant, men resultatet dækker nok over enorme forskelle indenfor forskellige varegrupper.

    Når jeg ser på mine egne vaner er der stor forskel på, om jeg er ude efter noget beklædning, brugskunst eller elektronik.

    Når jeg køber elektronik, føler jeg faktisk at jeg får langt bedre “rådgivning” online, end hvis jeg går ind i en “offline”-butik. Når jeg handler på nettet er der ikke nogen sælger som bare skal have skubbet noget over disken. Til gengæld er der tests, brugervurderinger og ikke mindst prissammenligninger, så jeg som regel ender med at gøre en langt bedre handel.

    Returretten er i den forbindelse også en faktor som er værd at tage med.

    Svar
  3. Marcel Fuursted skriver

    12. august 2010 kl. 16:01

    Synes nu ikke den er så overraskende, men dejlig bekræftende at læse 🙂

    Svar
  4. Aarto skriver

    26. august 2010 kl. 21:43

    Jepp, jeg tror også at sites som t.ex trendsales eller dba er meget intressanta for webshoppers som scanner af tilbuden og er åbne for impulskøb. som en loppemarked, man kiger igjennem verene og finder man noget pent så køber man det
    Hvis man vet hvad man ska ha så tror jeg man søger på google efter produktnavnet.. jeg tror det er forskellige markeder.. Brugskunstbutiker etc. må gøre sig synlige på buy/sell sites og kan ikke leve på google søgeord.

    /Aarto

    Svar

Skriv kommentar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Køb den nye SEO-bog

Grundbog-i-SEO-Forside-V3

Kontakt os her

- få et uforpligtende tilbud på SEO
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Nyeste blogindlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Blog kategorier

  • Affiliate marketing
  • Bing
  • Blogging
  • Bøger
  • eHandel
  • Facebook
  • Foredrag & Konferencer
  • Google
  • Humor
  • Ikke kategoriseret
  • Internet Jura
  • Iværksætter
  • Jobs
  • Konverteringsoptimering
  • Kunst
  • Linkbuilding
  • Markedsføring
  • Medier
  • Mobil
  • MSN
  • Musik
  • Nyhedsbrev
  • Personligt
  • Podcast
  • Politik
  • PR
  • Reputation Management
  • Scams
  • SEA
  • SEO
  • SEO 2.0
  • SEO Uddannelse
  • Siteinfo
  • Social Media Marketing
  • Social Networking
  • Teknologi
  • Tjen penge
  • Uncategorized
  • Viral markedsføring
  • Web Analytics
  • WebmasterRadio
  • Webshop
  • Yahoo

Nyeste blog kommentarer

  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Erik Poulsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Anders Eiler (DanDomain) til Flytning (Migrering) af webshop – fra DanDomain til Shopify
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Tom Sommer (Simply.com) til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!
  • Mikkel deMib Svendsen til Advarsel: Simply.com blokerer Google!

Kontaktinfo

deMib Holdings ApS

Buddingevej 89

2800 Lyngby
CVR nr. 28991630
(+45) 22 27 07 10
mikkel@demib.com

Seneste indlæg

  • Er det SEO-branchens skyld at Internettet er ødelagt?
  • Er links og linkbuilding ikke længere en vigtig SEO-faktor
  • Mister du dit kreative job til OpenAI, ChatGPT og andre AI-tjenester?
  • Når jeg ikke oplever mit website som langsomt – er det så et problem?
  • Vil AI overtage alt tekstskrivning og indholdsudvikling?

Genveje

  • Alle mine SEO Bøger
  • Keramik fra deMib
  • Handelsbetingelser
  • Cookie- og privatlivspolitik
  • Flyhjælp
  • Inkasso partner
  • Shopify XML Product Feed App
  • Joel Hyrland (partner)
  • AdArchist
  • Log ind

Følg mig her

© deMib Holdings ApS

MasterVisa
X Luk