Landsindsamling: Hjælp bankerne med en ny haddisc!
Jeg vil opfordre mine kære medborgere, til at hjælpe med en landsindsamling, så de stakkels banker kan få råd til en ny harddisc. Det går jo ikke så godt for bankerne, de har næsten ingen overskud, og de taber nærmest penge på kunderne. Så jeg kan da godt forstå, at de ikke har mulighed for at gemme transaktionsdata mere end 1 år på deres server, så man kan få adgang til det via deres netbank. Sådan en harddisc er også frygtelig dyr!
Som almindelig bruger af online banker, er det til evig irretation, at jeg ikke kan få adgang til at se de ind- og udbetalinger jeg har lavet hvis de ligger mere end et år tilbage. Sådan er det i hvert fald hos Den Danske Bank, som jeg mest bruger. Deres online netbank er sådan set fin nok, hvis bare de ikke blev nødt til at fjerne data der er mere end et år gammel.
Jeg synes det er synd for bankerne, at de ikke har råd til en ekstra harddisc, så de kunne gemme data lidt længere. Så lad os nu få skrabet sammen til en ny disc til dem, så vi kan rettet op på det problem. Lad os i fællesskab hjælpe en trængt branche med at løse et folkeligt problem 🙂
Tommy Frøkjær skriver
Det kan selvfølgelig være fordi vi ligger så langt ude, at EU giver tilskud til en ekstra harddisk, men Sparekassen Thy har ikke den slags problemer.
Jeg kan snildt se samtlige posteringer helt tilbage til 06-12-2000, hvor jeg flyttede mine konti over til banken 🙂
Grosen Friis skriver
Hej Mikkel
Er det bevidst at Du skriver haddisc i overskriften *LOL*
/Grosen Friis
Mikkel deMib Svendsen skriver
Nej, Grosen, jeg tror desværre det må kategoriseres som en “ufrivilligt morsomhed” 🙂
Grosen Friis skriver
Hej Mikkel
Ja det formodede jeg også, men jeg morede mig kosteligt og dette held-i-uheld!
Det er ligesom en bekendt jeg har, der tit kommer til at skrive, at man skal udvikle “burgervenligt” software 😉
/Grosen Friis
Olof Pape skriver
Har selv oplevet det samme, men fik dog ingen forklaring fra BG om, at de altid kun gemmer data i et år… Alt for ringe!
Regin skriver
BG=Dansk bank – anyway har aldrig fattet denne mangel paa service. For danske bank og BG gemmer faktisk disse data. Har foer vaeret noedsaget til at skulle betale GEBYR for at se disse data som var over et aar gamle i naevnte bank!
Jeg vil skyde paa at det skyldes:
1 Mangel paa kvalifikationer i deres IT-afdeling.
2 Mangel paa vilje.
3 Mangel paa hjerne.
Vaelg selv en af disse eller alle tre!
Mikkel deMib Svendsen skriver
> 1 Mangel paa kvalifikationer i deres IT-afdeling.
2 Mangel paa vilje.
3 Mangel paa hjerne.
Ikke de mest flatterende valgmuligheder! 🙂
Lucas skriver
Ha ha elsker når folk skriver på den måde 🙂
Ja hvor er de virkelig i penge problemer bankerne!!
engang så jeg dig som en Guru – men idag ser jeg dig mere som en fed person:) med en SYG viden om det du arbejder med…