SEO 2.0: SEM, SEO og Paid Search (PPC)

Så er vi nået til kapitel 16 i lydbogs-versionen af SEO 2.0 (ikke med i light-versionen)

I dette kapitel vil jeg gennemgå de tre mest grundlæggende begræber indenfor markedsføring i søgemaskiner: SEM, SEO og Paid Serach (herunder PPC og AdWords). Desvære er der stadig en del som blander disse ting sammen, og f.eks. tror, at SEM kun dækker søgeordsannoncer.

Hvis du er den mindst smule i tvivl om hvad SEM, SEO og Paid Search helt nøjagtigt dækker, så lyt med her …

[audio:http://www.demib.dk/wp-content/uploads/Lydbog1/16-sem-seo-ppc.mp3]

Du kan som altid downloade den gratis version af SEO 2.0 her – eller købe den fulde version af bogen her (nu som både e-bog og trykt bog!)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Ingen har stemt endnu - vær den første!)
Loading...
Om Mikkel deMib Svendsen

Mikkel deMib Svendsen har arbejdet med søgemaskiner siden 1996 - både med drift af søgemaskiner, med udvikling af søgemaskineteknologi og ikke mindst med rådgivning af virksomheder i hele verden. Hvis du har brug for rådgivning om SEO så klik her og læs mere.

Kommentarer

  1. Hej Mikkel

    God intro til området 🙂

    Organisk søgeoptimering = økologisk søgeoptimering.

    Hvis kunderne ikke mener at SEO-folk er nørder, så hjælper den betegnelse på det 🙂

    Men det er faktisk en god forståelsesramme. PPC er søgning på pesticider, medens SEO er uden tilsætningsstoffer.

    Bæredygtighed er også det bedste valg på nettet 🙂

  2. Tak 🙂
    Lidt humor gør jo ikke arbejdet mere kedeligt

  3. Altid sjovt lige at lytte med 🙂

  4. Hej Mikkel,

    Et rigtig godt lyd indslag. Du gør brug af gode sammenligninger. Som altid meget underholdende og informativt.

  5. Jeg mener din humor er bæredygtig 🙂

Skriv kommentar

*