Få bedre AdWords Quality Score med kreative redirects

Min gode ven Shoemoney publicerede i går en rigtig sjov metode til at få reduceret de voldsomme minimumskrav der ofte optræder i Google AdWords, hvis din Quality Score ikke er god nok. At metoden bruger Googles egen redirect-funktion gør bare det hele mere underholdende.

Kort fortalt går metoden ud på, at bruge en redirect funktion fra et website der allerede har etablerede en god vurdering af Google. Så hvad kan være bedre end Google selv …

Metoden kræver, at den URL du vil redirecte til faktisk findes i Googles index. Gør den det kan du bruge det format som anvendes til “I Feel Lucky” søgningen. Hvis du f.eks. vil redirecte til www.demib.dk kan du gøre det med denne URL: http://www.google.com/search?hl=en&q=www.demib.dk&btnI=xxxx – Det er lige meget hvad du skriver efter btnI= resultatet er det samme.

Hvis du så opsætter en AdWords annonce med dette redirect format, så godkender AdWords systemet at du bruger Google.com som display URL. Udover at det naturligvis kan give annoncen (i visse markeder) en øget opmærksomhed, og derfor en højere klikrate, så ser det også ud til at påvirke annoncen initielle quality score.

I Shoemoneys test, hvor han testede denne metode med 2 andre mere almindelige setups (samme keywords og samme destinations URL), er resultatet meget tydeligt. På den annonce hvor han brugte redirect via Google, og Google.com display URL var minimumskravet $0,50, hvor det på de andre – uden Google redirect, var op til $10 CPC. Det er da en forskel der er til at få øje på!

Nu går der jo nok ikke lang tid før Google går i gang med at prøve at ændre det her. Og ved en manuel gennemgang af din konto, kan det da også godt være de bliver lidt mopset. Men hvem siger man lige skal bruge Google til redirect funktionen? Der er masser af andre website, der har tilsvarende redirect funktioner, og som måske kan give dig en bedre Quality Score. For nogle kan det da i hvert fald være aktuelt at prøve af … Hvis du tør 🙂

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Ingen har stemt endnu - vær den første!)
Loading...
Om Mikkel deMib Svendsen

Mikkel deMib Svendsen har arbejdet med søgemaskiner siden 1996 - både med drift af søgemaskiner, med udvikling af søgemaskineteknologi og ikke mindst med rådgivning af virksomheder i hele verden. Hvis du har brug for rådgivning om SEO så klik her og læs mere.

Kommentarer

  1. Christian skriver

    Hej Mikkel
    Kunne ikke lige se en “kontakt mig” boks, så nu spørger jeg her. Hvad er din mening om Gmoneypro? Jeg synes det lyder for godt til at være sandt?????

  2. Christian >> Kiggede den lige igennem. Hvis du er på udkig efter en ebog det punkt for punkt guider dig igennem adwords – så er den fin nok – men det er ikke nogle hemmelige uopdaget ting i den

  3. Hey Mikkel

    Jeg testede det og skrev om det for et par dage siden: http://www.blog.concept-i.dk/google-som-afsender/

    Det virker – fremragende. Men som du også skriver – nogle kunne måske mopse lidt over det…

  4. David Konrad skriver

    Jeg har også læst denne “nyhed” diverse steder. Siden hvornår er det blevet en ny måde at gøre det på? Jeg tror at jeg i 9 ud af 10 AdWord-annoncer bruger redirigerede links parret med en statisk link-reference. Rederigering og falske domænebetegnelser er ikke noget nyt i AdWords.

    Det “nye” er at man “tør” gør det med google.com – nicht weiter. Jeg har da tilmed ofte skrevet direkte falske ikke-aktive domæne-navne i den statiske linktekst, og google har ALDRIG reageret, og annoncerne virker alligevel.

    Det som gør den snart for alverden så udbredte “nye” teknik så fuldkommen tåbelig er, at google med statsgaranti naturligvis snart vil begynde at verificere det synlige link også, fordi google nu på tusindvis af sider opfordres til at blive misbrugt som link. Altså et selvmål.

    Derudover har jeg aldrig ment det var en god metode, og jeg har aldrig brugt “metoden” fordi den var “smart”. Jeg har brugt det som en metode til at overkomme typo-fejl, fordi firmaets navn hedder ét, men domænet noget andet. Og i endelig brandingværdi er det ikke meget værd, fordi kunder jo så begynder at associere det forkerte/falske domænenavn/link med noget andet end det rigtige firmanvn – altså dem hvis status man vel i grunden skulle forbedre.

    Hvis man hedder mit-firma-dk.dk, på domænebasis, giver det mening at henvise til mitfirmadk.dk på linket, eller mitfirma.dk, men kun fornuftigt ift en formodning om flere klik, ikke fornuftigt ift generel markedsføringsstrategi

    At blande google-links sammen med denne omvej er mildt sagt ikke blot tåbeligt, men også direkte et direkte selvmål.

    mvh
    dadk

  5. Du har vist ikke helt forstået pointen i Shoemoneys test og dette indlæg. Det er ikke bare redirects det her handler om, men en aktiv strategi for at komme udenom de ekstremt høje minimumskrav på nogle ord, for nogle sites.

  6. Nogle gange er det fedt at “Google” et navn – det sætter kritikken i et vist perspektiv 😉

  7. Jeg har måtte slette et par indlæg her, da der øjensynligt er nogle der ikke vil holde sig til dette indlægs emne, og som ikke kan afholde sig fra ligegyldigt personfadder.

    Det er meget sjældent jeg sletter indlæg, men jeg gider altså ikke at diskussionerne her bliver mudret til af den slags.

  8. Mikkel er aldrig bleg for diskussioner – hverken som deltager eller som facilitator. Det ved jeg om nogen. Men jeg har fuld forståelse for, at han ikke ønsker dig her i den rolle, du indtager i flere andre debatter på nettet. Det ville også være synd og skam for denne udmærkede blog.

    @ Mikkel: Jamen velkommen hernede i smudset sammen med mig 😉

Skriv kommentar

*